2.4.08

c h i f f o n j e n
































Jag plockar gärna in kvistar, blommor eller annat från naturen
..det är en stor njutning tycker jag. Här samsas vide med alkvistar...och lite rosa ginst (från affären).










Gissa vad detta är?







Här är den! Chiffonjen från min kusin som är såååå fin! Tack snälla du Lina...boka in en familjefotografering NÄR SOM HELST! Den är vacker omålad men behöver fixas till lite så den blir kanske målad ändå...vit?..eller grå? Det får i allafall bli när armen blir bra igen...den är mycket bättre nu tack vare kiropraktorbesök...otroligt skönt.


Idag har min äldsta dotter varit hemma i feber och kräkts..stackarn, hon har verkligen varit hängig.

Jag satt iallafall en stund på balkonen med en latte...premiär för i år...NJUTNING. Balkongen måste däremot fixas då den verkligen ser risig ut. Får se vad man kan hitta på....just nu är min man och hämtar ett...det får ni se nästa gång!


KRAM
Hanna
TACK igen för era vänliga ord!

34 kommentarer:

  1. Å vad nyfiken man blir nu!!!


    Din möbel är otroligt vacker!!! Fin som den är, och vore lika fin målad! Vackert med naturen som dekorerar!

    Ha en skön kväll,kram!

    SvaraRadera
  2. halloj hanna! så fin chiffonje, eh stavning...?
    vacker nu ellr kanske vit eller grå... måla inte nurå med ond ar, de kan vänta!

    dina bilder är så härliga, så stämningsfulla! du zetas läntar jag till, livsfarligt bara, kan ju handla huuuuur mkt som helst där ju! ha det gott vännen hälsa magkrank dotter, krya på sig! kram lotten

    SvaraRadera
  3. Men oj, så glad jeg blev av dine ord!! Jeg elsker dine bilder og har smugtittet av og til må jeg innrømme :))

    Takk nye bloggevenn!

    SvaraRadera
  4. Du har ju också en vacker blogg.
    Vilka fina saker du har i ditt hem.
    Finstämda bilder är inredning din huvudfotografering? Spännande att du bor i Stockholm där har jag bott i 12 år. Kul att du hittade till mig och vill du veta mer om mig så kan du läsa på min hemsida.
    Vi hörs igen
    Annika

    SvaraRadera
  5. Jobbigt när barnen är sjuka... hoppas det går över snabbt!
    Byrån är ju underbar! En härligt grå ton i träet!
    Må så gott! /Sofia

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder, gillar särskilt den med vide- och alkvistar.
    Hoppas dottern snart blir frisk,
    mvh Camilla

    SvaraRadera
  7. Hej Hanna!
    Annika blev så glad när du kommenterat hennes inlägg, hon och många av mina vänner och även jag(men det vet du) har din blogg som absolut favorit!! Dom så att du hade ett underbart inlägg om barnens rum och nu när jag tittar har du ett till vackert... du är så inspirerande.

    Skönt att höra att din arm känns bättre, och det ska bli spännande att se vad ni hittat på!!

    Ha en underbar helg!
    många kramar
    karin

    ps hälsa och krama Renee från mig, vi sågs på Formex sist men innan dess var det många år sen. Så kul att ni är vänner!!!

    SvaraRadera
  8. Vilken vacker möbel!....och ljusstaken....vill ha ;-)

    Kram
    Dorthe

    SvaraRadera
  9. De sista måste vara en bit utav himmelsängen, eller har jag fel!!!!

    SvaraRadera
  10. Du visar alltid så fina foton, stilrent... Tror att du visar ett tyg som hänger ner från en himmelssäng. Underbart att kunna sitta ute! Ha det gott! KRAMAR från mig

    SvaraRadera
  11. Hej Hanna!
    Chiffonjen är såå vacker..ojoj, man skulle enbart äga möbler i den stilen...fantastikt fin!
    Härliga bilder som vanligt..!
    Kram
    Mia
    Ps nu skall jag kolla in en gammal grej som du visat..jag tyckte nämligen jag såg din bild någon annanstans...(annat websida)

    SvaraRadera
  12. Vilken vacker chiffonje och vilka underbara foton! Jag älskar också att dekorera med naturens material, det är verkligen en stor njutning och sååå vackert!

    Ha en härlig helg Hanna!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  13. Jag har haft en precis likadan chiffonjé som jag lutade av och hittade inte mindre än 7 lager färg. :-)

    Det är vackert med kvistar men tänk på att allemansrätten inte innefattar att plocka kvistar från träd...

    SvaraRadera
  14. Kära bloggvänner!

    Ni är alltför goa..blir så glad av era gulliga kommentarer.

    Javisst var det vår himmelssäng, älskar skira tyg..tyget som är gardiner egentligen är inhandlade från IKEA och var jättebilliga. Himmelsängen är jag såååå glad för, det är faktiskt väldigt rofyllt att ha tyg hängande för och sen blir det en jättestor koja för barnen oxå..eller båt.

    Oj, oj vad här är stökigt...jag måste röja en stund innan jag och min dotter åker in till stan och pysslar på: rum för barn (kulturhuset), rekomenderas varmt!

    Självklart tänker jag på allemänsrätten, jdenna gång hade jag tur och hittade en stor majbrasa med massor av fint.

    STOR kram och trevlig helg!

    Hanna

    SvaraRadera
  15. Hej goa du
    tack för din kommentar hos mig.Det värmnde verkligen.
    Guuud vilket skåp ,såååå fin!!!!Vilken snäll kusin.
    Såg även din urfina lilla dockvagn.
    Hoppas ni kryar på er=( Både med arm o feber.
    Ha det riktigt gott
    kraaaaam

    SvaraRadera
  16. Hanna jag kommer till mässan i Stockholm och då burkar du sälja boken till ett bra pris.
    Du kanläsa ett kapitel ur den på min hemsida. Där står också när jag har föredrag om boken.
    Annika

    SvaraRadera
  17. Takk så mye for besøk og gullig kommentar igjen Hanna!

    Jeg synes hjemmet ditt bare er sååå vakkert! Tenk å ha en slik deilig seng med himmel eller stoffer hengendes rundt. Jeg går selv å tenker på å forandre min seng etter flytting. Gjøre det litt mer romantisk :)

    Ønsker deg en herlig herlig helg!!

    Klem Aina

    SvaraRadera
  18. Hej!

    Börjar med att säga att jag blir såå inspirerad av alla dina vackra bilder! Någon mästerfotograf är jag inte själv, men jag delar intresset med bild, form och inredning. Jag har sedan en tid tillbaka kikat runt på din, och flera andras fina bloggar och nu påbörjat arbetet med en egen under namnet: 2,9 från stan.

    I helgen har jag någon slags "release" där jag lämnar ut min blogg för att förhoppningsvis komma med i "gemenskapen" framöver...

    Hälsningar M

    SvaraRadera
  19. Tack snälla för din hälsning hos mig! Ingrids butik är definitivt ett väldigt speciellt ställe. Tack också för att du har länkat till mig :-). Vilken fin chiffonje du har fått - otroligt vackert med dekorationen på den också. Ha en fortsatt skön helg!
    Kram från Helena

    SvaraRadera
  20. Vilken underbar blogg!! kul att man har hittat denna... fina bilder!

    SvaraRadera
  21. Läckert!

    Vacker chiffonje, även ljusstaken tycker jag var vacker.

    Otroligt vackra bilder som vanligt.

    SvaraRadera
  22. SÅ glad jag är att jag hittade hit! Vilken helt underbar blogg du har! SÅ vackert hem du har och vilka otroligt fina bilder du tar! Imponerad!

    Hit kommer jag tassa in igen!
    Ha en skön söndagskväll!

    SvaraRadera
  23. Åå så vackra bilder,,vackert hem du har!!!

    Ha en skön vecka!!
    ~~* W I T H ♥ L O V E *~~
    Millan

    SvaraRadera
  24. Vilken otroligt härlig barnkammare - i tidigare inlägg ♥ bedårande!

    Underbar chiffonjé!

    Jes

    SvaraRadera
  25. Hej Hanna,
    Har riktigt saknat dig! Det har gått flera dagar sen sist!
    I helgen var Pia inne hos mig, alltså kom jag genast att tänka på dig.
    Vet du, jag gillade att du någonstans på bloggen skrev, att ni valt att inte bo större för att kunna arbeta mindre. Vilket klokt beslut! Tänk om fler vågade-det är ju livskvalité!
    Många kramar från
    Ingrid
    PS. som vanligt jättefina bilder, men det vet du redan.DS

    SvaraRadera
  26. Go´morron Hanna!
    Vad vackert du dekorerat på er fina skänk! Älskar ditt fat på fot! Hoppas din dotter mår bättre nu?! Och att ni slipper kräksjukan.
    Tror att det är ett tyg som hänger vid er säng!!
    Hmm...undrar vad din man har hämtat för spännande??
    Massor med kramar/Susanne

    SvaraRadera
  27. Hanna, ville bara titta förbi och säga hej!
    Kan säga detsamma om Renee. Roligt hade vi speciellt när vi åkte på jobbresor ihop. Det känns jätte länge sen nu, kommer ifrån alla när man flyttar ut på landet som vi tyvärr!

    Hoppas ni haft en härlig helg ni med på landet!

    kramar
    Karin

    SvaraRadera
  28. Trés joli blog, merci pour ces belles images!!!
    A bientôt

    SvaraRadera
  29. Tack för kommentaren Hanna, tyvärr vågar jag inte visa dig vårt sovrum-det ser långt ifrån ut som jag skulle vilja..Men en vacker dag kanske! Väntar med spänning på vad din man är och hämtar. Ha en fortsatt bra vecka kram Ida

    SvaraRadera
  30. Hej!
    Jag tycker chiffonjen faktiskt är vacker som den är !:)
    Vilken underbart inspirerande blogg du har..jag blir glad att se alla vackra bilder!

    kram
    Camilla
    Ps! Bilden på dig och dina barn är så fin, den utstrålar lycka!

    SvaraRadera
  31. Hej Hanna!
    Usch hörde att ni också fått tråkvädret nu. Blir skönt att åka bort i morgon...
    Här är det riktig vinter. Det ligger till o med tung snö på träden...Blä!
    Ska bli skönt att åka till Köpenhamn!
    Massor med kramar! Var rädd om dig!
    /Susanne

    SvaraRadera
  32. Vacker chiffonje, snygg! Hoppas att dottern mår bättre.

    Kika in hos mig så får du se något till dig.. ;-) kram!

    SvaraRadera
  33. Hanna! Du blir min premiärblogg! Jag har länge kikat in på din sida och inspirerats av dina ord och bilder. Jag heter Viveca och bor med min man och tre barn i Nacka. Jag startade en egen firma för några år sedan och arbetar med ungdomar som bildpsykoterapeut. Ibland öppnar sig nya dörrar i livet och den här kunde jag inte motstå! Jag och en väninna öppnade nyligen en butik, Two Shabby Chicks, bakom Sickla köpkvarter, Alphyddev.1. Jag hoppas och tror att du kommer att gilla vår butik när jag ser dina bilder. Nu känns det som jag uppnått en härlig balans i mitt arbetsliv- terapin med ungdomar som kan vara svår men känns otroligt viktig och meningsfull samt butiken-där jag kan få utlopp för min inredningslust och kreativitet samt träffa intressanta människor i en annan mijö än terapirummet. Vi har tyvärr inte ngn hemsida ännu, vi öppnade 5 april men det står en artikel i Nacka-Värmdöposten, veckans nr under bilaga hus och hem, om du vill läsa lite om vår butik.
    Viveca

    SvaraRadera