5.4.09

p å s k p u s s a r















   








  




   








Hej alla Underbara!

ÅÅÅÅÅÅ, SKÖNA VÅR!!
Hoppas att ni haft en lika skön vårhelg som jag! Här hade vi nästan sommarväder igår, var b la på Skansen och åt picknick...HÄRLIGT!!! Idag åkte vi till Zetas trädgård som nyöppnade i onsdags efter ombyggnad...Har varit såååå nyfiken ...hm, det kan nog bli bra men jag föredrog nog hur det var förut...njöt iallafall av en god latte på cafeet och fyndade blommor...en hel låda för endast 50 kronor!!! Visst var dom lite vissna men inte alla och det passar utmärkt att plantera ut på landet.

Tog ner påsklådan och hann fota lite påsk innan det blev mörkt...Det fick iallafall bli dom färgglada trääggen i alla påskrisen i år..får se om jag hinner visa er senare.

Hittade en stor träram på gatan idag..precis vad jag ville ha. Gillar att ha tomma ramar på väggen, nu ska här samlas. Den söta zinkkransen kommer från Me and my home!

Dom små glasäggen kommer från panduro, har knutit bomullsband i.

Det VACKRA ägget med S:et på hittade jag hos Sara för ett år sedan...man kan säga att det var det som förde oss samman...TACK för dig, Sara!

Den UNDERBARA linnekudden med lavendel i är av Pia..TACK för Pia!

Ha en fin vecka och GLAD PÅSK om vi inte hörs innan!!!

PÅSKPUSSAR
Hanna





60 kommentarer:

  1. Hej Hanna! Underbara bilder!! Så du gillade inte nya zetas? :-) Vi var där på öppningen med pressfrukost och skumpa på morgonen..underbart och härligt..huset var ju fantastiskt vackert!! och roligt att kunna åka dit till jul med..men saknar det fina växthuset.. :-) nåja..allt har sin tid.. Många varma kramar! Anna

    SvaraRadera
  2. hej!
    Zetas står på min önskebesökslista...så jag har inget att jämföra med...

    Påskigt och fyllt med ljus i drömmande underbara bilder!

    Önskar dig en skön påsk med mycket sol och härliga påskägg!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  3. Vet du, man blir som lugn i hela kroppen när man tittar på dina bilder...

    Har precis kommit hem från bukettbinderikurs, roligt! Men varför måste man alltid använda så grälla färger till påsk, tycker egentligen det är lite konstigt eftersom det egentligen är en sorgens högtid.

    Har aldrig varit på Zetas, det måste det bli en ändring på!

    Kram/Lena

    SvaraRadera
  4. hei,hei..
    for noen utrolig vakre bilder du viser..jeg nyter!!
    har linket din blogg, hoppas det er ok for deg..!?
    du er til stor inspirasjon!
    ..fortsatt fin påske -
    klem fra moa i norge

    SvaraRadera
  5. Vad kul- jag var också på Zetas idag!! Kanske vi sågs vid kafeet. En mor med två barn och man var där och beundrade den hängande stålsmideslyktan med marshall brinnande i...kanske du?

    Håller med gillade Zetas bättre innan, är för kommersiellt nu!?

    Inspirerande blogg med fina bilder du har. Du kan verkligen fota!
    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  6. Åh Hanna vilka fina saker. Återigen dina bilder..I like a lot.

    Kram Anne

    SvaraRadera
  7. Så spännande med nyöppningen av Zeta. Jag har besökt Zetas en gång och det var verkligen en trevlig handelsträdgård. Underbara bilder som alltid Hanna!

    Kram Karin

    SvaraRadera
  8. Tack för komenteran på min sida

    Underbart att komma till din sida som vanligt
    så fint och vilket fynd

    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  9. Mmm, vilka härliga bilder...så skönt att få vila ögonen på dem en stund :-)

    Måste försöka ta en tur till Zetas någon dag och kolla in hur det ser ut där nu efter ombyggnaden. Fick ett presentkort där i april förra året och ännu har jag inte haft tid att åka dit ;-)

    Önskar dig en härlig vecka!

    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  10. Gokväll där borta !!
    Uuuunderbara bilder som vanligt här inne...du ? får jag visa en bild eller två av vår Lena på min blogg, självklart så skriver jag ett det är du som fotat, också länkar jag hit till dig !!!
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  11. Så vackra bilder igen, du är så duktig!!!
    Ha en trevlig påskvecka:)

    Kram Katariina

    SvaraRadera
  12. Vilka härliga bilder, hur sjutton bär du dig åt för att få den där dova härliga tonen i dem - jag blir galen!! :D

    Zetas har jag aldrig varit till men jag har tänkt ta mig dit så många gånger, får väl bli nu när det börjar bli planteringsdags.

    Kramar i massor från mig.

    SvaraRadera
  13. Det låter som en helt underbar helt Hanna! Zetas trädgård skulle jag hemskt gärna vilja besöka... med en stooooor bil så jag kunde plocka med mig mycket hem igen :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  14. Tänk Hanna, av en enkel fyndlåda för 50 kr lyckas du få fram hur mysiga bilder som helst, det är skicklighet det! :o)
    Zetas har jag varit på en gång och trivdes där som fisken i vattnet, hoppas den härliga atmosfären fortfarande är kvar.
    ni får ha en riktigt mysig påsk,
    kram Lydia

    SvaraRadera
  15. En påskpuss till dig Hanna för alla underbara bilder du delar med dig av!

    Är också nyfiken på Zetas, har inte ens varit på gamla, "hann" aldrig dit.

    Ha det så bra i vårsolen! Kramar Lena

    SvaraRadera
  16. Som alltid så underbara bilder. Jag sitter bara och njuter./Kram Merja

    SvaraRadera
  17. De båda äggbilderna skulle vara underbara som två enmetersbilder, du är ämnad för bildskapande!

    SvaraRadera
  18. Kan inte se mig mätt på dina vackra bilder...

    De gånger vi har varit i Stockholm har jag alltid tjatat om att fara på Zetas, men är man flera personer med olika önskemål, så får man kompromissa, och fortfarande har jag inte kommit mig dit...

    Ha en trevlig dag! Det snöar fortfarande hos mig :-(

    Kram
    Helen

    SvaraRadera
  19. Men guud så fina bilder du tar, helt fantastiska! Man får verkligen inspiration här!:-) Kram Sofia

    SvaraRadera
  20. !! så fint du fotar! Härlig påskinspiration.

    SvaraRadera
  21. Hej !

    Påskiga och vårliga bilder !
    Nu känns våren både på bloggarna och ute. Det är skönt :)

    Glad Påsk om vi inte hörs innan.

    Kram

    SvaraRadera
  22. Hej Hanna!!

    Njuter av dina bilder...igen!!
    Jag gjorde också ett besök hos zetas i lördags och blev såå besviken! Känslan är borta - nu kändes det bara kalt och stelt! Synd!

    Ha en skön påskhelg!!

    KRAM

    SvaraRadera
  23. Hej Hanna!

    Vilka underbara påsk bilder du bjuer på.

    Idag har vi haft ett otroligt vår väder, jag bara njuter. Hoppas att det håller i sig i påsk.

    Har aldrig varit på Zeta så det får bli ett mål i vår. Det är allti roligt att ha något att se framemot.

    Ha en härlig påsk
    Kram annica

    SvaraRadera
  24. Då är otrolig, absolut helt otrolig, vilka stämningar du fångar kvinna!!! WOW!

    SvaraRadera
  25. Helt underbara bilder du visar jämt,man blir liksom sittande o bara stirrar hi hi....
    kram o ha det så gott
    ninni

    SvaraRadera
  26. Jag gav mig fasiken på att du skulle göra ett inlägg med underbara påsk foton.
    Och så kom det.

    Kram på dig Hanna.
    Marit

    SvaraRadera
  27. Hej Hanna,
    Mmmm vilka härliga hannasformpåskbilder. Vad mycket söta ägg du har.
    Så gamla Zetas var bättre? Ska ta en tur dit någon dag och spana in hur det ser ut nu.
    Jag hörde att du ska med den 5:e, vad kul att ses igen.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  28. hello i'm frensh, i like your blog!!!

    SvaraRadera
  29. This is the most beautiful blog ever! Your photographs reflect an artistic eye and talented stylist...I will follow you...
    Be well, Laura

    SvaraRadera
  30. Lovely pictures again :) Is this something that you do for a living? Because if you're not a professional photocrapher, you should be!

    Have a nice and sunny easter!

    SvaraRadera
  31. Otroligt vackra bilder som vanligt!!!
    Härlig fyndlåda! Hoppas du får en solig påsk i rabatten nu!
    Kram

    SvaraRadera
  32. Hej Hanna,

    Sagolika bilder. Doftar vår & påsk - nu blev jag sugen på långledigt :)

    Önskar dig en underbar helg!

    Kram Jes ♥

    SvaraRadera
  33. Underbara bilder som alltid ! Jag njuter !!! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  34. "....sist i raden kan jag stå....
    men främst bland vännerna ändå..."

    längtar efter vår lunch med "tema för dagen"

    Varmaste kramen till den allra bästa, från syrenknopparna i Provence & pia

    SvaraRadera
  35. Snyggt påskpynt och super fina bilder som vanligt!!
    Kraam Kraaam Alice ♥♥♥

    SvaraRadera
  36. Guuud så fina bilder! Jag gillade verkligen äggen från panduro, ska genast spana in dem lite mer...
    Hoppas du får många påskägg!
    Kram/ Mimmi

    SvaraRadera
  37. Hallo !!
    Kika in hos mig idag !!
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  38. ÅÅÅH! Vilka vackra bilder du tar! Superfina ägg.
    Hoppas du får en skön påsk.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  39. Så avundsjuk jag blir... Jag skulle oxå vilja besöka Zetas men det får väl bli en annan gång när jag har vägarna förbi uppåt:-D
    Tack för alla dina underbara bilder, de är magiska och fångar verkligen härliga ögonblick på alla sätt och vis.
    Ha nu en riktigt härlig påsk med allt som hör till.
    Påskkramar på dig/Liv

    SvaraRadera
  40. Tänkte bara önska joyeuse pâques på dig och din underbara blogg! Bilderna är... det finns inte ord!
    Kramar i massor //la petite perle

    SvaraRadera
  41. Det är snyggt med bara enkla glasägg, men även jag har ägg med lite färg i, pastell förvisso ;) Sen har jag några i fattigmanssilver, de är ruskigt fina!

    Åååå så fina bilder på Lena, och ååå så vacker hon är, vilka kläder och vilken fotograf. Man kan inte sluta titta på dem! Du är så duktig och har verkligen känsla för det där...

    Kramar Sara

    SvaraRadera
  42. Hej Hanna,

    så fina bilder igen......riset med linnetyget lindat lite lätt runt stjälkarna är Mmmm.
    Så vill jag att min påskdekor ska vara!

    Ia

    SvaraRadera
  43. Fina fina bilder!
    Ha en underbar påsk med många påskpussar.
    Kram
    annika

    SvaraRadera
  44. Hej Hanna

    Tack söta du för dina vänliga ord:)

    Hoppas du får en härlig påsk med din familj!

    Kram

    Helena

    SvaraRadera
  45. Va underbara bilder du tar!!! Har suttit ett tag nu och tittat...mmmmm

    Glad Påsk, kram Pia

    SvaraRadera
  46. Hej HAnna!
    Så underbara bilder du visar...
    Har dom byggt om på Zetas? Det visste jag inte. Tyckte också om det precis som det var...
    Önskar dig en underbar Påsk med din familj!!!!
    Kraam Susanne

    SvaraRadera
  47. Vilka fina bilder!!!
    Spännande med nytt på Zetas trädgård, tyvärr har jag aldrig varit där ,men läst mycket om den...det nya är mera modernt har jag för mig jag läst...glas..betong?
    önskar dig en fin påsk!
    kram

    SvaraRadera
  48. Hejsan
    För första gången så hittar jag hit.
    Du har en väldigt vilsam och skön blogg att titta på.
    Man ser att du är konstnärlig.
    Mycket estetiskt vackra dekorationer och foton.
    Zara.

    SvaraRadera
  49. Hej
    Underbara bilder!!!! Vill önska dig en riktigt mysig påsk
    kraaaam

    SvaraRadera
  50. Glad Påsk till en av mina favoritfotografer!!! Kram, Minna :)

    SvaraRadera
  51. Hej raraste Hanna!
    Nu är det längesen men jag är inne på din sida då och då och ser att du som alltid "har det" och är otrióligt kreativ och härlig!!
    Nu måste vi snart ta en vårtur till Lidingö-ska vi ta med oss Sara?
    Varm kram Malena
    malena.ljungberg@tele2.se

    SvaraRadera
  52. Så mycket fint påskmys du visar.
    Önskar dig också en Glad och Go PÅSK, kram Marie:)

    SvaraRadera
  53. Underbara bilder som vanligt!!!
    Vill önska dig en riktigt mysig påsk med mycket värme och påsk kramar!!
    Ta hand om dig

    SvaraRadera
  54. Får man lov att fråga vad denna Lena heter mer? Skulle vara kul att höra musiken också, bilderna är fantastiska!
    //Linda

    SvaraRadera
  55. jag avgudar dina fina foto Kram Lotta.

    SvaraRadera
  56. Hej Hanna!

    Njuter nnjuter njuter av dina vackra bilder...så mycket känsla..underbart!!!

    Kraaaam
    Mia

    SvaraRadera
  57. Ohhh Hanna! Du är så bra på att fota och jag får verkligen inspiration av dig!
    Kom snart hit till Gotland!

    Förresten? Vet du att jag blir fjorton idag, är det inte lite kul? Familjen har varit ute och fotograferat mig och lite så och jag fick låna pappas kamera och ta en massa bilder. Jag tänkte på hur du skulle göra innan jag tog varje bild, och dom blev faktiskt bra. :D

    Saknar dig, KRAM <3

    SvaraRadera
  58. Jättevackra (som vanligt) och stämningsfulla påskbilder du visar! Jag är en stor beundrare av dina bilder, verkligen! Ha en fortsatt härlig avslutning på påsken!

    Marie

    SvaraRadera
  59. Har precis hittat hit och jag måste bara säga att du tar de mest FANTASTISKA bilder! Lena är ju bara såå snygg, omgivning, kläder, noter, SKOR ja allt är superdupersnyggt!!

    Du är superduktig =)

    Kramkram

    SvaraRadera