12.11.09

e g e n - t i d
















Hej alla Underbara!

Min bokhylla är varken städat eller särskilt spännande...men för mig stör den minst då jag lägger böckerna ner och slipper se ryggen...hysteriskt? Kanske? Men mera rofyllt och vackert för mina ögon. Bokhyllan har inte blivit målad ännu...den står där blå och rosa och ler mot mig...jag har nästan blivit hemmablind.

Älskar mina små doftkuddar från Sara..så vackert det är med olika strukturer och färgtoner i linne tillsammans..vardagslyx att se på.

Pias Aasebys UNDERBARA "Egen tid ljus" är ett ekologiskt biwaxljus som är handstöpt och harmoniskt tillverkat med kärlek och respekt i Provance..visst låter det vackert? Det ÄR vackert!
"Tips till den som redan har allt, utom tid. Unna Dig själv eller en kär vän tid att vara snäll mot sig själv. En liten stund - några timmar - en period"står det på lappen...härligt!

Den stilrena inpackningen är vackert rofylld bara den...TACK Pia, jag njuter av det! Skulle så gärna vilja ge er alla var sitt eget "Egen tid ljus".....det är Ni alla värda!


VARMASTE KRAMEN
Hanna

27 kommentarer:

  1. Jag tror jag förstår vad du menar med att böckerna stör minst om de ligger ner, för det kan bli rörigt med böcker... alla olika färger och storlekar och texter om vartannat!

    Vilken underbar idé med egen-tid-ljus... det var så vackert, både att se på men också själva idén :-).

    Kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  2. Ja, det var då en bra idé med böckerna, för oj, vad man blir störd av alla fula ryggar...!!
    Hysteriskt? Inte alls enligt min mening.
    Ja, det fina ljuset såg jag och texten - så sant och så fint tänkt! Köpte inget på vernissaget den kvällen - det var för många där för att jag skulle kunna koncentrera mej på en sak i taget, det var ju sååååå mycket fint att titta på! Men just DET ljuset såg jag! Vilken tanke!
    Så vackra linnekuddar....ja, du tar ju sååå vackra bilder, så det är bara att njuta av allt!!!
    Ha en härlig kväll!
    Kram
    Lilsa

    SvaraRadera
  3. Egen tid ja...det behöver vi nog alla ibland. Härlig idé att då kunna tända sitt eget vackra ljus och unna sig just egen tid.
    Bästekram,
    Lydia

    SvaraRadera
  4. ja doftkuddarna var ju såå söta!

    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Hej du underbara!
    Jo det kan ju lätt bli rörigt med bokryggar i olika färger....men du har löst det ursnyggt tycker jag!

    ...och Pias ljusa idé om egen tid gillar jag verkligen!

    Kraaam, Carina

    SvaraRadera
  6. heeeeeeeeej sötis, vet du du har dragit turlotten och vunnit i min utlottning, voila...två biljetter for you!!!!!
    mejla mig!!!lotten@rudu.se

    kramar i massor lotten

    SvaraRadera
  7. Åhh vad härligt det ser ut. De där kuddarna har jag kikat på några gånger och funderat över. De har inte fått följa med mig hem ännu dock...

    Idén med böckerna gillar jag skarpt! Jag betvivlar dock att den kommer hamna i lika god jord hos mannen tyvärr :(

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Hej Hanna,
    doften från de små kuddarna tycks ha spridit sig här inne hos mig också, bivaxljus älskar jag bara!
    Stor kram på dig...och ja, tid för en själv,så lyxigt vare sig det är 5 minuter eller timmar.
    Magdalena/Color Sepia

    SvaraRadera
  9. Ja jeg skal gjøre som du sier. Sitter her og syr Julepresanger... Og kopierer dine duft puter til uken. Gode ord og ta med og. Har selv satt inn noen gode ord for helgen pluss mitt portrett. Et alvorligt et ;O)
    Ta en titt om du har tid.
    Masse varm hilsen til deg fra meg.
    Birgitte ;O)

    SvaraRadera
  10. Men du GER värme och ett lugn med dina ord och bilder!!
    Så finurligt fint att ha böckerna så!
    Varmaste kramen tillbaka
    Milla

    SvaraRadera
  11. Hej Vännen!
    Åh vad bra med att lägga ner böckerna så... ska nog göra lika dant, gillar inte heller ryggarna. Åh, vad fint med doftpåsarna. Ha en trevlig kväll och goa kramar Ina

    SvaraRadera
  12. Vilken annorlunda bokhylla- det ser riktigt fint ut!Underbara kuddar!Vilka fina bilder! Min bokhylla är ordnad efter färg, men för tillfället har barnen råddat om så jag borde sortera i bokhyllan igen.. :D
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Vad kul att utställningen gick bra och att du fick sålt en hel del.
    Tid och ljus är en fin present som alla borde få, speciellt i det grådeppiga vädret som vi har nu
    Ha en skön helg
    Kram

    SvaraRadera
  14. Egen tid...går det att köpa?
    Tycker skåpet ser fint ut som det är, läckert med böckerna, ett ordnat kaos,liksom.
    Kram Paula

    SvaraRadera
  15. Heeej!

    Jag var hos Sara igår, startade denna helg oxå med att vara där. Det var betydligt luftigare i butiken och jag han småprata med både Sara och den gulliga tjejen som jobbar där. Jag handlade linnetyg och Pias fina hjärta....

    Åh! Vad jag är kär i allt i den butiken.....

    Såg att du ska till Ulriksdal, det ska jag med, får vi ses igen, myyysigt!

    Vad fint det var med liggande böcker. Jag älskar böcker i alla former, de gör det ombonat hemma

    Goaste kramen
    Lena

    SvaraRadera
  16. Hej !
    Dina bilder är ju bara så underbara. Jag vill ha några av dem på min vägg för att njuta av och för att få lugn och harmoni :)

    Egen tid är SÅ mycket värt.

    Ha en underbar helg !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  17. Hej du vackra Hanna!
    Jag vet egentligen inte vad jag ska skriva, mig fattas ord. Ganska ovanligt..:) Men...jag är bara så salig av lycka när jag kommer hit! Det är sååå vackert, alltid, allting. I både ord och så dina bilder! Jag kan inte beskriva hur mycket de påverkar mig. Din känsla träffar oss alla, världen över. Du förmedlar med kameran så som alla skulle vilja, men få lyckas med. DU är en sann konstnär Hanna. Och jag gratulerar dig helhjärtat till alla tavlor du sålde. Du är såååå värd det! Gissa vem som hade varit på plats om jag bott närmare..:)

    Och alltså spetslådan...den idén snodde jag genast..:) Och nu, vill jag ha din bokhylla. UNDERBAR!!!

    Hoppas du mår bäst!

    Puss och kram på dig och en önskan om en njutbar ny vecka...

    SvaraRadera
  18. Hej HAnna. Härligt sätt att förvara sina böcker, aldrig sett tidigare...:) Jag hoppas du har det bra och att du haft en skön helg...Kram Anna

    SvaraRadera
  19. Vilket fint inlägg. Tankeväckande ord om tid.
    Och dina så otroligt finstämda bilder till.
    Hej, hej

    SvaraRadera
  20. Hej Hanna,
    åh vad jag önskar att jag hade haft möjlighet att vara där på invigningen, tänk att få se dina bilder i tryck, det hade varit fantastiskt. Jag blir helt till mig av de små glimtar jag ser i inlägget nedan, vilka bilder!!!

    Fint inlägg och vackra bilder som vanligt. Gillar din bokhylla :-)

    Ha det fint!

    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  21. Hej Hanna!
    Åh jädrans vad underbart vackert!!!
    Bara älskar dessa vackra beiga färger. Du är en one of a kind Hanna!!! Otroligt duktig...
    När jag hade min lägenhet i Stockholm hade jag också mina böcker precis så där...*fniss* Mina föräldrar trodde jag hade en skruv lös då...
    Tur att vi vet bättre, eller hur??
    Ha det bäst!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  22. Hej, Hanna!

    Jo, egentid är alltid något jag uppskattar. Men det är inte så ofta det händer tyvärr.
    Det ser faktiskt rätt läckert ut med böckerna. Och de fina kuddarna är ljuvliga. Ljuset är bedårande, ett ljus jag inte skulle vilja brinna ner (eller upp?).

    Önskar dig en trevlig vecka.


    Kram Inka

    SvaraRadera
  23. Hej Hanna!
    Det var ett bra tips om böckerna.. Håller med dig.. Måste testa..
    Såå duktig du är med kameran! Blev mäktigt imponerad..
    (ska absolut lägga upp dig på min lista)
    Ha de gott!

    Kram mia

    SvaraRadera
  24. VIlken härligt smart grej att lägga ner böckerna:)
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  25. Hej Hanna,
    Vet inte om jag svarat på ditt inlägg på min nya lägenhet.
    Min hjärna är lite i kaos just nu.

    Jag är verkligen lycklig för den, har inte riktigt flyttat in än.
    Håller på att njuta av att ha det lite sparsmakat, tills stora flyttkaoset kommer.

    Är säker på att även du får en drömlägenhet framöver om du vill.

    Kramar Marie

    SvaraRadera
  26. Jaadu Hanna!!! Tiiiiid till sig själv vad är det?! :-)) Eller för någon annan för den delen...det blir ju lätt att man bara svichar runt sådär som hos Sara..iaf jag som inte riktigt har ro i kroppen med mycket människor omkring mig...men Dina bilder är verkligen underbara sådetsa...Ha det bäst..kram kat

    SvaraRadera