31.3.11

a m a z o n i t











Foto: Jag
Klicka på bilden för större format!






Sitter och jobbar i morgonrock fast klockan är över 12, känner att jag håller på att bli sjuk...VILL INTE. Tar kan jang och håller tummarna. Men jag är glad att jag kan jobba hemma några dagar så att jag kan ta det lite lugnare. 


Bild 1:Vårt nya, gamla klädskåp från blocket! ÄNTLIGEN kan jag hänga upp alla våra kläder på galgar, har otroligt lite förvaringsmöjligheter i lägenheten annars. Morgonrocken är en gammal älskling från Gudrun Sjödén!

Bild 2: Den STORA natursvampen är från Masters konstnärsmaterial, glasvasen är från Mälarhöjdens blommor,  glasflaskan hittade jag på återvinningen igår.


Bild 3, 4, 5 & 6: Jag har fotat dom nya underbara halsbanden åt Soul of Maîa. Dom är i   halvädelstenarna amazonit, vit turkos och labradorit och har en knut mellan varje pärla! Såååå fina, Sussi!!!! Min dotter fick vara modell åt halsbandet till bloggen igår. Tack hjärtat!



 Bild 7: Vårt gamla blomtäcke från Emmaus används dagligen, nu börjar det gå sönder helt...tyvärr.

Bild 8: En typisk vy i vårt hem...har ofta skräphörnor hemma, har alltid haft..det bara blir...men så länge som dom är fina i färg känns det ok. Den underbara ljusstaken kommer från PB home!



Ha det underbart i Våren!

Varmste kramar
Hanna


21 kommentarer:

  1. Vilka ljuvliga bilder från ditt hem! Jag kan riktigt känna stämningen! Skräphörnor har jag också, speciellt bakom dörrar - säkert en symbol för något...hm!!

    Så trist om du blir sjuk! Krya på dej goaste Hanna!
    Kanske kan vi ta en fika någon eftermiddag uppe på Observatoriekullen? Det skulle vara så mysigt innan våren kollrar bort oss helt...!
    Kryapådejkramar!
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder Hanna!

    Jag blir en gnutta lyrisk när jag kikar in här, för dina bilder är helt ljuvliga!

    Hoppas att din känsla av att du håller på att blir sjuk inte utvecklas mera åt det hållet!=)

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Åhhh vad fint!! Grymt fina bilder på din dotter och de fiiina halsbanden! Och vilket skåp :))

    Usch hoppas du inte blir sjuk nu :( Själv ligger jag hemma med inflammation i armbågen och det gör sååå ont!

    Krya på dig KRAM! Linda

    SvaraRadera
  4. Jisses så fina bilder Hanna!!! Som alltid... Och vilket skåp ni fått tag på, lovely! Förvaring behövs alltid, konstigt nog...*fniss*

    Här har du en till som arbetat i myskläder idag!;)

    Go kram:)

    SvaraRadera
  5. tack för fina ord.
    det gör mig extra glad att få beröm av dig, då du är en av få som kan skapa sådan magi med kameran i din hand.

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  6. Mysiga bilder och härliga smycken. Har fixat silverlera och lite tillbehör så ny ska här skapas så fort jag öppnat upp min nya butik. Ha en skön helg, Marie

    SvaraRadera
  7. Jg kråmar mig över berömmet från ett proffs som du.
    Skåpet är ursnyggt.
    Koka ingefära och drick med honung, så blir du pigg. Ett häxrecept från mig.
    Kram Kristina och pappa

    SvaraRadera
  8. Käraste dotra mi - vad du kan! Du är en pärla, det vet du väl!
    Kramar från din mor som inte kommit så värst långt med sig själv!

    SvaraRadera
  9. Det där med ont om förvaringsutrymmen känns verkligen igen...likasom skräphörnor (fast mina brukar inte se ut som dina!). :o)
    Dina naturfärger är verkligen härliga, du i n s p i r e r a r!
    Ha den finaste av helger,
    Lydia

    SvaraRadera
  10. Krya på dig Hanna!
    Njut av hemmet,morgonrocken och god te...ibland är det bara det som behövs...

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Hej du fina:) Det är konstigt att även dina skräphörnor ser ljuvliga ut;))

    kram kråke

    SvaraRadera
  12. Hej vännen!
    Vad kul att se en ny vy från ert hem. Vad fint skåpet är! Hoppas du mår bättre snart. Har du fått mitt mail ang bilderna?
    kram kram niina

    SvaraRadera
  13. Härlig blogg!
    Den tar jag till min lista!
    kram CC

    SvaraRadera
  14. Hej Hanna! Ja jag har förstått att både Hannah och min kompis Marie känner Sara N Bergman precis som du. Världen är allt bra liten ibland :) Härliga bilder du visar som vanligt!

    Älskar ditt nya avlutade skåp du har köpt - måla inte! :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  15. alltid lika underbara inspirerande bilder!! Så kul att kika in här=)

    Webbutik tips:
    http://www.myrrauppsala.se/

    sara

    SvaraRadera
  16. Love the relaxing atmosphere and especially the colors of the necklages ... very beautiful
    Take care
    desiree

    SvaraRadera
  17. Lika härliga bilder som vanligt =)

    SvaraRadera
  18. Hej, Hanna!

    Underbara bilder...som vanligt. Tänk att äga den vackra garderoben. Så vacker den är. VILL HA! Underbar vy uppifrån. Mina ögon fastnar på den vackra ljusstaken. Blir helt betagen.

    Hoppas du slipper bli sjuk.

    Ha det gott


    Kram Inka

    SvaraRadera
  19. .hej.
    ..allt är så fint så fint..
    .en liten inbjudan till dig.
    ..till .. i byn..
    .kika gärna in hos mig för mer info.
    (vet det är en bit, men tänkte på dig)
    ..kram..
    la petite perl

    SvaraRadera