7.9.11

i - r ö r e l s e














Foto: Jag

Klicka på bilden för större format!







 I RÖRELSE


Den mätta dagen, den är aldrig störst.
Den bästa dagen är en dag av törst.

Nog finns det mål och mening i vår färd - 
men det är vägen, som är mödan värd.

Det bästa målet är en nattlång rast, 
där elden tänds och brödet bryts i hast.

På ställen, där man sover blott en gång, 
blir sömnen trygg och drömmen full av sång.

Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.
Oändligt är vårt stora äventyr.



Karin Boye




Jag älskar många av Karin Boyes dikter så idag bestämde jag mig för att dom skulle få mer plats... jag rev ut bladen ur boken och satte upp dom på väggen i sovrummet. Boken fick jag av min fina, fina, älskade mamma någon gång i tonåren...hoppas du inte tar illa upp....



KRAM alla underbara!
Hanna





14 kommentarer:

  1. De blev en vacker tavla (och många vackra ord)av de utrivna bladen! Christina

    SvaraRadera
  2. Vackert och minnesvärt:))

    Kram du fina:)

    kråke

    SvaraRadera
  3. Mmm...så fin,den ska jag läsa om några gånger. Härligt ljus Hanna,och jag älskar nervissnat,något mycket viktigt i det...på något vis...

    SvaraRadera
  4. Tack ! Så vackert och stor poesi.

    Kramar
    Anci

    SvaraRadera
  5. Nydelige bilder og ord ;O)
    MineBlom

    SvaraRadera
  6. Så vackert att jag nästan måste dö lite!
    Älskar dina foton, du är fantastiskt duktig!

    Fin kväll

    Malin

    SvaraRadera
  7. Hej vännen,
    Vad fint, både på väggen och den vackra dikten. Hoppas allt är bra med dig, stor kram Niina

    SvaraRadera
  8. En av mina favoriter!
    Snygga bilder, ett bra sätt att visa upp sin bok på!
    Ha en skön helg
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vackra bilder och vackra ord...det behövdes denna regntunga dag!

    Stor kram!

    SvaraRadera
  10. Åh, så vackert, och Karin Boye är favorit här också! Så fint att även visualisera poesisidorna på väggen!!
    Önskar dej en lika solig och härlig fredag som jag har här!!!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera