2.12.11

s t j ä r n o r - i - ö s t e r













Foto: Jag

Klicka gärna på bilden för större format!






Jag blir lika förälskad i julrosen varenda år...den är så UNDERBART vacker tycker jag! Den här fina sorten har inte så många blad och går att ha inomhus, står i blom nästan hela vintern. Sen kan man plantera ut den så att man får njuta av den många gånger!

Stjärnor är något jag oxå är väldigt förtjusta  
i...det är något alldeles speciellt med dom...lite magiska.

Här kommer en länk till min absoluta favorit just nu:

Önskar dig en fridfull, vacker adventshelg!

Varmaste
KRAMAR
Hanna

15 kommentarer:

  1. Ja visst är de magiska!!! Liksom dina bilder- så fina! och den låten den går på repeat här hemma;) Önskar dig en fin 2:a advent. Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Vacker musik & vackra bilder...julros, kan det bli mer juligt?
    Ha den finaste 2:e advent,
    varmkram Lydia

    SvaraRadera
  3. A beautiful festive collection, I love the colours.
    Hugs Lynn xx

    SvaraRadera
  4. Åh, Hanna så vackra och fina bilder! Precis så tycker jag att den här tiden ska vara med massor av stämning - stjärnor och fin musik!
    Just den låten med den gamla folkliga "Gläns över sjö och strand" tycker jag mycket om och tycker också mycket om Sofia Karlsson! Har skivan "Jul i folkton" - underbar!

    Ha en härlig adventshelg bland dina vackra stjärnor!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Så vackra bilder!!! Underbart att titta in här och njuta av dina foton.

    SvaraRadera
  6. En lisa för själen att se dina vackra bilder!

    SvaraRadera
  7. mest underbara vilsamma toner ..
    en tung, skön suck.

    undrar vad det är för en finurlig
    julros som klarar hela julen inne,
    ~ en sån’ måste letas upp
    {jag hinner igenom ett onämnbart
    antal under november/december} ..

    åh, det här var härligt !

    SvaraRadera
  8. Åh suck....jag får lixom nästan magknip av dina vackra bilder Hanna. De griper tag i mig så det känns i hela kroppen :)
    Julrosor och stjärnor och snöflingor (iskristaller) är mina vinterfavoriter också.
    Jag försöker alltid ta mig råd att köpa en fin vit julros varje advent och har så gjort även i år men det är en vanlig med blad. Den underbara du visar, utan blad har jag aldrig sett tidigare. Jag kanske kan fråga i butiken inför nästa jul så de kan ta hem en.

    Tack för att du berör!
    Varma adventskramar, Carina

    SvaraRadera
  9. ....suck....vet inte vad jag ska säga....suck.....;)

    Megakramen...

    kråke

    SvaraRadera
  10. Nydelige bilder. Så fin sammensetting av bildene. Ha en fin adventstid til deg.

    SvaraRadera
  11. Så vackert så magiskt!!

    Love it!

    Ha en mysig måndag!

    Kramar Linda

    SvaraRadera
  12. Så vackert ,vilken fin blogg
    Kram

    SvaraRadera
  13. Hej, Hanna!

    Vilka vackra underbara stjärnor i alla de former. Kan ju passa till andra årstider än jul.

    Kram Inka

    SvaraRadera
  14. So cool, cheers from New Zealand, Marie

    SvaraRadera