19.8.10

f a l l a - f r i t t












Vad vill du säga
när allting är sagt
vad vill du känna
när någon tagit din makt
du vill att jag ska sjunga
men bara om sånt som hör till sitt
men ska jag sjunga
då ska det finnas tid att sjunga fritt

Vem vill du spela
när du lagt alla kort
hur vill du leva
när tiden går för fort
du vill att jag ska känna
för något som aldrig känts som mitt
men ska jag känna
då ska det finnas tid att känna fritt

Hur ska du veta
om ingen lärt dig hur
hur ska du våga chansa
du som aldrig haft nån tur
du vill att jag ska älska
med nån som bara älskar sitt
men ska jag älska
då ska det finnas tid att älska fritt

Vad ska jag skriva
för att du ska bli berörd
hur högt ska jag skrika
varje gång jag vill bli hörd
du vill att jag ska falla
mot något som du har gjort till ditt
men ska jag falla
då ska det finnas tid att falla fritt
Melissa Horn


Någon som får mig oerhört berörd är Melissa Horn. Hennes texter får mig att stanna upp och verkligen lyssna på orden.
Hon är bara 21 år...det kan man inte tro.

Lyssna här om du vill:



KRAM
Hanna


Modell: Saga
Foto: Jag





14 kommentarer:

  1. Hennes musik och sång är så vacker! Härliga bilder Hanna.....

    SvaraRadera
  2. Utrolig nydelig. Jeg tror jeg må ut å kjøpe en CD av henne. Utrolig som du sier, at en kan skrive slike tekster i en alder av 21...
    Vakkert!!!
    Birgitte

    SvaraRadera
  3. Åh, jaaa! Det finns ju en intensitet i själva rösten och uttrycket, hon skulle inte kunna sjunga om något som inte berör!
    En underbar text och låt...liksom dina ljuvliga bilder till...!
    Ha en fin helg du också!
    Kram
    LIsa

    SvaraRadera
  4. Vad lycklig jag blev när jag tittade in till dig...

    lite
    lustigt blev det också... sitter och lyssnar på just den låten och en massa adra med henne och min andra favorit winnerbäck! :) Ligger på favoritlistan!

    Har du hört "Som jag hade dig förut", en duett mellan melissa och winnerbäck :)

    och "om du lämnar mig nu" duett med Miss Li och winnerbäck!

    Kram och trevligt helg till söta fröken!

    SvaraRadera
  5. Melissa spelade jag varje kväll för barnen från dom föddes,de var mina och pappans låtar för dom,tills han försvann...har inte kunnat lyssna,vissa låtar lyssnar jag inte på än,men nu kan jag spela en del och njuta igen,Melissa är makalös.

    SvaraRadera
  6. Ja, Melissa är fantastisk! Hörde henne i somras på konserten med Winnerbäck (en annan favorit).

    Jättefina bilder!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder!...nu ska jag ta mig en stund och lyssna till Melissa...

    Stor kram på dig Hanna!

    SvaraRadera
  8. Melissa är verkligen Underbar ♥

    Var Å lyssnade på henne igår i Uppsala ♥ Kram

    SvaraRadera
  9. Jag är ett stort fan av Melissa. Älskar också hennes underbara texter.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  10. Bilderna är så vackra!
    Kram M

    SvaraRadera
  11. Du är för söt Hanna, tack snälla jag behövde dom alla:-)

    SvaraRadera
  12. Hej min vän,
    Lika fint som alltid. Kul med samma bild men med olika färg eller filter. du är konstmärlig nu. Stor kram och tack för din kommentar.

    SvaraRadera
  13. Vacker text och vackra bilder!

    Roligt med variation på samma bild, du är duktig som vanligt.

    Hoppas du får en härlig vecka, kramar Maria!

    SvaraRadera
  14. fick höra henne
    faktiskt för första
    gången, i köket hos
    pia & janners i provence
    för att sara spelade
    henne där ..
    & kan bara hålla
    med Dig. ’falla fritt’ &
    ’lät Du henne komma närmre’ ..
    jag blir alldeles dimmig bara av
    titlarna.

    SvaraRadera