19.12.07

f e m - n ä t t e r - i n n a n - j u l

Den här vackra julstjärnan i glas köpte jag förra året och har en given plats ute på balkonegen. Solen lös igenom den sååååå vackert nu i morse.

Flickornas julklänninger hänger redan och väntar....här med deras änglavingar och lilla adventsgranen i förgrunden.


Vi brukar göra varsin smällkaramell med lite godis i varje år...dom här gjorde barnen för några lördagar sen, jag hade dock glömt att köpa godis, vilket jag trodde skulle bli katastrof men barnen tog deras lördagsklubba och stoppade i. Underbart!




Den här krubban fick barnen av Nikolaus för några år sedan, barnen får pynta den med bomull och flingsnö....det lilla jesusbarnet trollas dit på julnatten.




Min äldsta dotter kom på att sätta ihop pepparkaksgubbarna så här....bra va?




Måste få visa upp dessa två konstverk som barnen kämpat med....det är julkalendrar som jag och min man får turas om att öppna varje morgon....det gör att man blir varm i hjärtat....varje dag.







Stickat hör till vintern tycker jag......tyvärr kan jag inte sticka själv men snaaaaart.....





....så kanske jag kan det. Fick nämnligen den här fina boken inkl. garn samt stickkurs (se lapp) av min chef i julklapp, visst var det en bra present!? Blev så glad!

Fem nätter innan jul och jag har en ledig dag och gör allt annat än vad jag borde göra. Håller iallafall på att tvätta och skall snart sätta igång med att julstäda innan jag hämtar barnen. På eftermiddagen ska vi göra tryffel och mozartkulor och det vore inte helt fel att baka ut den sista pepparkaksdegen....annars blir det nog inte gjort.
Ha det gott!
Hanna
































1 kommentar:

  1. Vilka helt underbara bilder du tar!!!!Så fint.Hit kommer jag kika in ofta.
    Kraaam

    SvaraRadera