28.1.09

i - v ä n t a n - p å - k ö r s b ä r s b l o m





   

   

   



   


Hej!!!!

I väntan på lite nya bilder lägger jag ut några till från Butik S där jag fotade förra veckan...Ni tror väl att jag blir sponsrad av Sara vid det här lagret men det blir jag faktiskt inte, jag blir bara så otroligt inspirerad av att gå och fota i hennes vackra butik!

Glöm inte ERBJUDANDET :

20% på valfri vara hos S butik & atelje på österlånggatan 37 i Gamla stan, Stockholm om du nämner Hannas form! Gäller februari ut!

Jag vill passa på att hälsa alla nya läsare hjärtligt välkomna hit till min blogg...tusen tack för era hälsningar,blir jätteglad! (Tack även alla underbara"gamlingar" förstås!)

Kanske jag ska passa på att presentera mig lite kort?!

Jag heter Hanna och bor i en funkislägenhet i Stockholm med min man och våra två döttrar. Längtar efter ett hus (gääääärna från sekelskiftet) med trädgård och atelje där jag kan bre ut mig utan att det blir kaos som det ofta blir här hemma...he, he därav mina många detaljbilder. Lääääängtar efter att få inreda precis som jag vill ha det...någon gång i framtiden kanske?

Jag har iallafall lyckan att få arbeta med det jag älskar, att styla/dekorera samt att fotografera. Här på bloggen visar jag lite av dom bilder jag tar, mestadels på saker jag har hemma, nya som gamla men även från andra ställen där jag eller någon annan har stylat.

 Ibland lägger jag även upp bilder på barn, bröllop, portätt eller något annat jag har tagit på någon fotosession.
Ni är hjärtligt välkomna att maila mig om ni har frågor eller bara vill säga hej! Då blir jag jätteglad!
hannasform@comhem.se

Ha det gott så länge!

Varma
KRAMAR
Hanna

TILLÄGG!!!!!

Dom UNDERBARA barnklänningarna (se även förra inlägget) kommer från en kvinna vid namn Pia Aaseby (som jag ääääntligen snart ska få träffa). Hon bor i Provance och gör även b la dom fantastiska lavendelhjärtarna i linne och ljuvliga förkläden...ska visa er snart någon gång....
 

66 kommentarer:

  1. Hej Hanna!
    Äntligen några rader till DIG! Det var så länge sedan, men jag har inte glömt bort dig! Följer er alla hela tiden, men har inte haft mycket tid över till bloggandet sista tiden.
    SÅ otroligt fina bilder du visar! (som vanligt) Det är inte alla som får möjlighet att jobba med "sin hobby", men oj, så kul!
    Hoppas få träffa dig någon gång framöver, det vore så kul.
    Många varma kramar från
    Ingrid

    SvaraRadera
  2. Att få syssla med det man tycker om i sitt arbete är LYCKA!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Vackert som vanligt, vad kul att få jobba med det man tycker om och trivs med. Det är även mitt mål detta år, att jag ska hamna med sånt jag tycker om. Jag ska definitivt gå och besöka S butik, den ser så bedårande ut på bilderna som du har tagit.

    Kram annica

    SvaraRadera
  4. Vilka bilder, och vilken miljö. Meditativt vackert. Jag längtar efter att uppsöka butiken vid nästa besök i huvudstaden.
    Stort grattis till din stora talang!
    /L

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Vi andra njuter också av att du fotar hos Butik S!

    Vackert!
    Hjärtat och klänningen tyckte jag extra mycket om!

    Kraam!

    SvaraRadera
  6. Godkväll!

    Härliga bilder...detaljbilder ja...vem håller sig inte med det ;-)

    Sov gott!

    SvaraRadera
  7. Ah, vilken bildkavalkad!
    Hade missat förra inlägget också, dubbelt upp av det goda :D

    Vackert!

    Ha d gott!
    Kramar / Hanna

    SvaraRadera
  8. Ah - den där Pia Aaseby skulle jag allt bra vilja träffa jag också! Vilka fantastiska saker hon gär - underbara hjärtan och sååå söt liten klänning! Dina foton är jämt ljuvliga - och butik S har jag satt upp på min "att göra lista". Du står också med på den ;) "att träffa" *ler*

    Största kramen! / J

    SvaraRadera
  9. Inne och njuter av dina ljuvliga bilder igen!! Blir alltid lika glad när jag ser att du gjort ett nytt inlägg!! Jesuskorset var så annorluna och vackert!

    Tack igen, för att du delar med dig av din gåva!!
    En skön torsdag till dig!
    /camilla :)

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig och inspirerande blogg du har. Hit tänker jag återkomma ofta. Kram Malin

    SvaraRadera
  11. Ny i bloggvärlden och har nu hittat hit. Vilka otroligt vackra bilder. Jag har problem med att få till riktigt fina bilder. Har du något tips om en bra kamera? Har en Sony cybershot 4.1, men sen sommarens besök i vattnet börjar den ge upp... Tack än en gång för dina inspirerande bilder!

    SvaraRadera
  12. Vad spännande att läsa om dig, jag var helt säker på att du redan bodde i stort hus på landet. Här är en till med två döttrar i funkis lägenhet mitt i stan:-)
    Att göra saker som Anna vore ju en dröm, tror jag får nöja mig om jag får till hjärtan och kors...
    Jag skall kila in till S idag och titta har inte varit där sedan innan jul, har min bästa vän i samma hus som butiken och skall dit på kalas ikväll. Du har verkligen tagit underbara bilder hos henne. Ni borde göra en inspirationsbok tillsammans:-)
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Sluta aldrig med dina detaljbilder Hanna - de är som sötsyrliga karameller - omöjliga att motstå...

    Du/Ni har så vackra fönster och kopplingar till dem. Ocj jag, som vanligtvis inte är något fan av religiösa symboler, tycker att din Jesus på korset är makalöst fin, vackert med det lite strängare uttrycket.

    Stor kram/Lena

    SvaraRadera
  14. Oj, missade visst att du fotat i butik S, men det kunde lika gärna varit hemma hos dig, du har så många vackra saker!

    Lena

    SvaraRadera
  15. Har hittat in till dig för första gången...

    Jag blir alldeles stum, här är sååå förtrollande vackert!!! Vilka underbara bilder du tar.

    Vill klicka på dem och få dem uppförstorade, njuta av allt det vackra i större format, kan du inte fixa det???



    Jag dröjer mig kvar en stund till här, tar mitt morgonkaffe och bara låter mig inspireras av allt det sköna som du visar här...


    Tittar in snart igen! // Kramis AnCa

    SvaraRadera
  16. Jättevackra bilder, lycka till med sekelskiftsvillan :)
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  17. nydelig bilder og blogg.
    håper det er greit at jeg linker deg til :)

    SvaraRadera
  18. Mmm, njuter av dina mysiga bilder. Roligt att du tipsade om duktiga Pia, hon gjorde verkligen vackra skapelser!
    Tack för dagens inspiration!
    Kram
    Helen

    SvaraRadera
  19. Vilken bildkavalkad du bjuder på, tack. Måste komma ihåg att åka in till butik S, det värsta är att jag är så urusel på att ta mig in till stan. Ändå älskar jag Gamla Stan så det borde inte var så svårt att ta mig dit.
    Kram:)

    SvaraRadera
  20. Hej Hanna!
    Åh så mycket fint som vanligt!!!! Ska faktiskt besöka Sara och hennes vackra butik i slutet av Februari när jag ska ner till stan igen...
    Kram till dig från mig!
    /susanne

    SvaraRadera
  21. Så mycket vackert! Korset helt och hållet bedådrande!
    Kramar la petite perle!

    SvaraRadera
  22. Suck, det är verkligen vackert på riktigt!

    SvaraRadera
  23. Vad roligt att höra lite mer om dig!!

    Dina fotografier ger glädje till själen. UNDERBARA!

    Kram
    Jannice

    SvaraRadera
  24. oh vad vackra bilder, mår bättre i min feberyra skalle när dessa bilder lägger sig som svala handukar på min panna!
    du är en bildpoet!

    varmkram lotten

    SvaraRadera
  25. Hej Hanna!
    Ååå, vilka fina bilder du visar hela tiden, jag hoppas verkligen att vi hinner åka till Butik S när vi kommer ner till Stockholm...
    Tack för din kommentar,,,Kraaaaaaam Alice

    SvaraRadera
  26. Hej Hanna,
    Åh vad sugen man blir på att besöka butiken när du visar så mycket fint därifrån. Jag har sett dom där fina hjärtana, så det är samma kvinna som gör barnklänningarna alltså, vackert!
    Ha en toppen fredag och helg.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  27. Underbara bilder du tagit från en underbar butik! "S" är verkligen helmysigt, och jag brukar följa hennes pynt i kvällstidningarnas bilagor med...20 % om ditt namn nämns, inte illa, bra idé!

    Grattis till omnämningen i Lantliv också! Mari.

    SvaraRadera
  28. Hej Hanna! Nu var det riktigt länge sedan jag var här. Men oj så många fina bilder jag har att ta igen :) Jag läste i nyaste Lantliv att du är månadens blogg :) Grattis till den utmärkelsen!! :)
    Ha en skön helg
    Kram Karin

    SvaraRadera
  29. Hej Hanna,

    Åh så mycket fint du visar!
    Blir så glad varje gång jag kikar in här :-)
    Nu är jag jättenyfiken på Pia Aasebys alster. Klänningen på bilden är drömlikt vacker.

    Ha en fin kväll!

    Kramar
    Katarina

    SvaraRadera
  30. Mmm, lite nya bilder att njuta av och vad kul att läsa lite om vem du är.
    Ha det bra
    Camilla

    SvaraRadera
  31. Hej Hanna!
    Underbara bilder!!!! Jag var på S i måndags ,vilken affär!!! Såååååfint , o tjejerna var så mysiga och dom pratade så varmnt om dig.

    Hoppas allt är bra med dig!
    Kraaaam

    SvaraRadera
  32. Godmorgon Hanna!

    Butik S är verkligen en butik utöver det vanliga.
    Hon har en enorm känsla att handplocka ett unikt sortiment och presentera det på ett ljuvligt sätt. Sedan är du OTROLIG på att fånga den rätta känslan på dina bilder!

    Ha en underbar helg!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  33. Jag njuter verkligen av dina bilder - tack för en sådan härlig start på morgonen!

    Inser genast till vilken affär jag måste gå nästa gång jag har vägarna förbi storstaden... :)

    Trevlig helg!
    Kram
    Willewira

    SvaraRadera
  34. Jag njuter som vanligt av att titta in här....
    Kul att läsa lite om dig!
    Önskar dig en trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  35. Hejsan Hanna!
    Jag blir så varm om hjärtat när jag besöker dig här på bloggen. Hoppas du tycker det är ok om jag lägger in dig bland mina favoritbloggar, så ser jag när du har gjort nya inlägg (annars får du hojta till)!
    Ha en underbar helg,
    Lydia

    SvaraRadera
  36. Hanna,Hanna...vilka underbara bilder, jag skulle kunna sitta här hela dagen och bara njuta!Har fortfarande inte varit i Butik S men jag förstår att det måste vara något alldeles extra.Kanske i slutet av februari när jag ska dit i jobb!Jag hoppas att du får massor av fotojobb, du är något alldeles extra!
    Kramar Marie
    minlillaveranda

    SvaraRadera
  37. Åh ! Vilka helt underbara bilder , som konstverk allihop !!!! Du har en underbar ton i dina bilder och jag är lyrisk , och fylls av eufori !!! Tack ! detta vill jag bara se mer och mer av , kommer att följa din blogg , så vill gärna länka , hoppas att det är ok . Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  38. Tack för fina bilder. Jag, min syster och vår mamma ska till Stockholm i slutet av mars. Då ska vi absolut titta in i den butiken. Har du fler tips på fina inredningsbutiker så vill vi gärna veta. Vi ska bla till Årstiden och Ambiance oxå. Kram Liselott.

    SvaraRadera
  39. Vill önksa trevlig helg och säga att din blogg är så otroligt inspirerande med tips och fina bilder! kram M
    www.malousdagbok.blogspot.com

    SvaraRadera
  40. Vad roligt att få läsa lite mer om dig Hanna. Hihi, jag känner igen mig i det där med detaljbilder. Det "duger" alldeles utmärkt med bilder från en butik så länge, det spelar nästan ingen roll vad du fotar - det är ändå lika vackert. :) Ha en riktigt härlig helg! Kram Karin

    SvaraRadera
  41. For en nydelig blogg du har! Kan gjerne tenke meg å følge deg videre, så har linket deg!
    Ha en flott helg!
    :)

    SvaraRadera
  42. Åh Hanna jag bara njuter!

    Så fina bilder som vanligt. Inlägget under med de vackra klänningarna är verkligen en njutning för ögat. Jag brukar kika in på en del franska bloggar, de fotar och gör lite som din stil, jag tycker det är så fantastiskt rogivande.

    Själv får jag aldrig till såå vackra bilder så det är tur att det finns lite njutro här för mig :D

    Vilket erbjudande på butik S vi får, tackar ödmjukast. Jag brukar kika in där när jag är i Gamla Stan, jag älskar verkligen sådana livsnjutarbutiker.

    Får se om jag törs säga att jag fått erbjudande genom Hannas form, lite fegis ibland.....

    En riktigt skön helg önskar jag dig och dina söta flickor

    Kram Lena

    SvaraRadera
  43. Dit måste jag gå, kul att titta in till din blogg.

    SvaraRadera
  44. vilka UNDERBARA bilder!!!
    halkade in här från johanna-vintages blog.
    vill till stockholm NU! så vackra saker, o du är ju hur duktig som helst på att fota!!
    blir inspirerad!!

    ha en riktigt skön helg!
    kram linnea

    SvaraRadera
  45. Har tänkt i flera dagar nu att jag ska gå ut i trädgården och knipsa lite körsbärskvistar....
    Underbara bilder, du är verkligen en fantastisk fotograf!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  46. Hej undrebara du!!Det hade varit sååå roligt , det måste vi göra!!! Jag hör av mig nästa gång jag ska upp , vad kul!!
    Din bilder är såååååå fina Hanna , du är helt fantastisk!!
    Kraaaam

    SvaraRadera
  47. Hej !

    Tack för tipset om butiken ! Jag ska nog försöka ta mig dit någon dag.

    Dina bilder är så fina :)

    Kram

    SvaraRadera
  48. Hej, Hanna!

    Kika in hos mig så får du se vad jag föll för den här gången...(bland annat...)hos butik S...och det sved ovanligt lite i plånboken tack vare dig;)!! Pia A:s saker är uuuuunderbara!! -Och butik S är ju bara helt magisk!! Jag hittar knappt ut när jag en gång klivit innanför tröskeln...måste dit snart igen!!

    Ha en skön helg, varmaste kramen!!

    SvaraRadera
  49. Vilka fina bilder! Helt underbara!

    /Lena

    SvaraRadera
  50. Hej !!!!
    Ja , jag säger bara :
    Åååååhhhhhh,vilka bilder...........
    Kram,
    Monica i Rom

    SvaraRadera
  51. Underbara bilder. Förstår att du njuter av att gå runt och fota bland allt det vackra. Jag tittar in här varje dag och njuter av dina bilder. Du är verkligen duktig. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  52. Klänningarna är verkligen helt underbara! Och det är dina foton också!

    SvaraRadera
  53. Hej tjejen!

    Vackra bilder som vanligt!!!!

    Kraaam Sanna

    SvaraRadera
  54. Å vilka underbara bilder Hanna...hmm..har inte varit inne i butiken på länge då det varit stängt när jag varit förbi...men längtar nu..hahaha..Kram kat

    SvaraRadera
  55. Fint du visar oss igen!!!
    Du har så många fina saker hemma hos dig.
    Läste om dig igen och förstår inte varför du längtar att få inreda som du vill - du har det ju jättefint.
    Har inte sett i Lantliv ännu är det ett nr som är ute just nu?
    Kul grej må jag säga.
    Grattis ännu en gång.
    Ha en skön..........vecka.
    För mig blir det lite lugnare nu och det behöver jag.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  56. Heeej Hanna!

    Grattis till månadens blogg i Lantliv! Vad roligt!

    Underbara bilder... var in i den butiken efter ditt tips innan vi åkte till Stockholm. Åååå vad vackert där var! Tittade just p det där hjärtat, mmm så ljuvligt....

    Önskar dig en fin ny vecka!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  57. Fint ljus du har i dina bilder.Härliga och inspirerande.Kram Lotta

    SvaraRadera
  58. :D åh tack vad du gör mej glad nu!!
    ja visst är den fin!! så lycklig att jag skuttar hihi
    fantastiskt vad folk kan lämna bort egentligen, men de glädjer ju andra istället :) MIG

    ha en god natts sömn!
    kram linnea

    SvaraRadera
  59. Hej !!!!
    Här kan man komma in och titta hur många gånger som helst.....!!!!
    Speciellt hjärtat gillar jag.....älskar just den färgen......
    Ja,du får absolut släpa dig hit.....tänk, vad du skulle fota grejer , här............jag har en liten tanke...........att jag ska gå till några parker snart.....och fota på ett litet annorlunda sätt.........ja,vi får väl se......hoppas jag inte blir arresterad...!!!
    Du, "affären " bjuder nog på kaffe,ska du se....det var lite lustigt....för jag gick dit i går .....och tror du inte att de bjöd på kaffe....!!!!! Precis när jag hade skrivit det......lustigt....
    Hos mig får du rödvin och oliver.....
    Kram,
    Monica i Rom

    SvaraRadera
  60. Tack! Ja, visst är det spännande att göra nytt :)Dikten är till mig själv egentligen tror jag...jag förlorade min lillebror i höstan, bara 20år. Och i början tror man att det aldrig kommer ljusna men sen helt plötsligt så märker man att det blivit lite lättare igen trots allt. För mig var det när jag förstod att han är en ängel. Först trodde jag att han var en ängel. Men nu vet jag och det känns skönt. Kramar till dig.

    SvaraRadera
  61. Härlig blogg jag hittat till -tack för tipset....Gamla stan ska få ett besök av mej -kanske redan till helgen.Fin dag// Eva

    SvaraRadera
  62. guuuud vilka otroligt fina och inspirerande bilder!!! ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  63. takk for at du besøkte bloggen min :)
    jeg hadde bare lyst å si at du har en utrolig fin estetisk blogg,og nydelige foto. blir inspirert :)

    SvaraRadera
  64. Vilken VACKER blogg du har!
    Så mycket FINT att kika på och helt underbart ljuvliga foton, du kan verkligen fånga DET!
    Jag fastnade en lång stund och tittade på dina inlägg. Återkommer gärna och njuter av dina nya foton.

    Jag hittade dig via tidningen "Lantliv", jag är glad att de tipsade om dig!

    KRAM från Eva cloudberrie

    SvaraRadera
  65. J'aime beaucoup la photo avec les étiquettes...;-))
    Bises

    SvaraRadera