17.1.09

l i n n e t y g

   



   


   








Hej Alla underbara!

Lördag...mmm, njuter av sovmorgon, god frukost...och av att bara vara. Jag borde egentligen städa men tar fram kameran ...känner mig först inte så inspirerad men när jag väl börjar fota finns ingenting annat. Det är som om jag försvinner till en annan värld..mina känslor skiftar men känner oftast stark lycka. Har ni sett Maria Larssons eviga ögonblick? Vacker titel...verkar vara en underbar film...jag måste se den!

 
Jag gillar linnetyg...har httat en jättehärlig nätbutik som heter Broarne där man kan kan köpa härliga tyger av bla linne och andra underbart fina saker, kika in får ni se.

I morgon blir det fotosession. Ska fota en s.k. "hemlig box", sensuella och vackra bilder på den blivande bruden. Vanligt att ge till sin make som morgongåva. Det ska bli såååå spännande och roligt, första gången jag gör det alldeles själv. Håll tummarna att det blir bra!

Ha en härlig helg i det vackra vintervädret!
KRAM
Hanna



Bild 1: Jag samlar på skålar, koppar och tallrikar från Casagent, keramik med Dansk design! Kupan i korg kommer från Zetas trädgård! Oblekt linneduk (gammal) från Hemtex.

Bild 2: Äntligen har det kommit in snödroppar i blomsterbutikerna!

Bild 3: Rev tygremsor från en gammal linnehanduk och lindade dem runt mitt zinkhjärta från Rosendal!

Bild 4: Underbar kakaotvål från butik S!

Bild 5: Handukar i lin från Norrgavel, liten eukaluptuskrans på enkel billig stege från Åhlens!

Bild 6: Min dörrmatta från Rosendal hänger på väggen!

Bild 7: Kuddar från Indiska (gammla), Day home samt fin kasse från Ceannis!


TILLÄGG!!!

Idag, söndag, tipsar Susann Larsson, som inredningsbloggar för svenska dagbladet, om mig! TACK söta du, blev jätteglad!!! 



44 kommentarer:

  1. Ett antal vackra bilder här igen, undra just hur det hade sett ut om jag hade hängt upp en dörrmatta?!
    Trodde först att det var ett rivjärn, men hos dig funkar det med en matta på väggen!

    Allt du stylar med din magiska hand blir vackert!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Hej Hanna!

    Ljuvliga bilder, fin harmoni. Bli alltid inspirerad när kikar in till dig.

    Ha en fortsatt trevlig helg, kram Lena

    SvaraRadera
  3. Hej Hanna! Vilken skön dag du har haft! Själv har jag gått runt som en osalig ande, ingen rast, ingen ro. Har haft lust med någonting men inte vetat vad osv... ibland blir jag så. Gick på loppis men handlade inget, målade lite på mitt skåp, käkade lite potatisskruvar... ingenting kändes helt bra. Nu är det kväll och jag ska snart gå ut med hunden... kanske skönt... mörkt, tyst, helt själv. Ja, jag ska gå nu.

    Vackra, vackra bilder! Den där kupan från Zetas skulle jag vilja ha! Finns den kvar tror du?

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Dina bilder har sånt fint gråaktigt ljus. Jag förstår att du blir lite gråtmild emellanåt.

    SvaraRadera
  5. Oj, vad jag gillar dina bilder! Men du är ju proffs... :) :)

    Kram Fru Skrot

    SvaraRadera
  6. Tusans dig (viftar med knuten näve, jätteallvarlig liksom), den där linken till Broarne är fruktansvärd! Alldeles föööör underbara tyger. Jag är helt såld. Jag kan inte köpa till tyger just nu.

    SvaraRadera
  7. Цвета на фотографии изумительные!

    SvaraRadera
  8. Härliga Hanna, ser att du har haft härligt ljus att fota i idag, underbara bilder. Du bara måste se Maria Larssons Eviga Ögonblick, en fantastisk film!
    Så spännande för dig med fotosessionen, synd att du inte kan visa upp de bilderna för oss, hade varit kul att se resultatet.
    LYCKA TILL din lyckost!
    Stora Kramen
    Camilla

    SvaraRadera
  9. Hej Hanna! Vackert som vanligt, du kan verkligen skapa! Jag har sett filmen, tyckte den var ganska hemsk(jag är känslig) men otroligt vacker och inspirerande! Gick ifrån salongen med en känsla av kraft och lite girlpower-jädrar annamma! Du måste se den! Jag älskar att se sådana filmer och sitter och kikar på varenda inredningsdetalj, klädplagg, linneskåp osv..Och förundras över hur de lyckas spela in den i nutid. Dessutom är det skoj att den handlar om Malmö och jag tänker på mina gamla släktingar som hade precis sammma vardag antagligen. Ha det bra Kram Ida

    SvaraRadera
  10. Heej! Surfar runt bland bloggar och hittade dig! Meeen vilka fantastiska bilder. Häärligt ljus och milda, fina färger.

    Verkligen inspirerande. Vad har du för kamera och objektiv?

    Undrar en imponerad fotointresserad amatör :-)

    SvaraRadera
  11. HEj!!
    Vackra bilder!! Är också en samlare av ´casagent!! Tyvärr ¨så gick mitt stora fat sönder i jul, åhh så ledsen jag blev. De är ju inte precis gratis.
    kram Malin

    SvaraRadera
  12. Underbara bilder med en ljuvlig stämning i. Avundsjuk på dig som tar så fina bilder. Är du proffs?
    Ha en fortsatt trevlig helg och en skön söndag. Minne

    SvaraRadera
  13. Så enkelt, så vackert...
    Ni proffsiga fotografer "målar" verkligen bilderna med er kamera! Jag blev också sugen att se filmen om Maria Larsson när jag såg Guldbaggegalan på TV. Det är lite speciellt med svenska filmer, är den dessutom baserad på en verklig historia blir det ännu mer intressant.
    Lycka till med fotosessionen i morgon, skulle gärna vilja se hur resultatet blir...
    Kram
    Helen

    SvaraRadera
  14. Ja, det er vakkert. Har kjøpt noe grått i det siste jeg også. Synes at grå pil er pent. I morgen er det ut å se om jeg finner noen gode pilemner i min egen hage. Slipper å kjøpe - billigere og morsommere! Elsker den grå linen, men også hvit og brun. Lin er praktfullt materiale. God natt. Hanne

    SvaraRadera
  15. what beautiful images... i love your blog!

    SvaraRadera
  16. Tusen tack Hanna! Du är verkligen en själfull vän och jag känner så igen mig hos dig också. Vi hade nog haft himla mycket att prata om en dag på stan *ler* Tom konisering... !

    Idag är det min födelsedag men ingen är uppe tidigare än mig så det blir ingen frukost på sängen... :) Kanske blir det någon annan överraskning? I em kommer gäster, hara faktiskt önskat mig keramik ;)

    Ha det bäst!!

    Varmaste kramen Jenny

    SvaraRadera
  17. Jag älskar dina bilder, de är så underbart vackra!!
    Om man någon gång skulle gifta sig, fotar du sådant då också?


    Kram/björkvägen 15

    SvaraRadera
  18. Hej!

    Meen, vilka vackra bilder du tar, på så vackra saker!! Och så kreativ du är, härligt!

    Blir alltid så inspirerad av att titta in här :)

    Visst är det härligt med vårlökar?! Här har pärlhyacinter och krokusar flyttat in, och mer ska det bli :)

    Hoppas arbetet med secret boxen gick bra.

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  19. For noen fantastiske bilder!!
    Jeg beundrer "stoffeligheten"din ..
    Vakre ting du fotograferer..Lin er nydelig...
    Klart det går fint på jobb:-))..så ha en deilig dag..
    Klem Randi

    SvaraRadera
  20. Hej !!!!
    Guuuuu,vilka bilder....
    Blir alldeles matt.....rena rama konsten är det ......när bilder är såhär........
    Såå vackert ......skulle kunna sitta här i evigheter och bara titta.......
    Jag älskar också linne.....och har lite nya projekt till våren...i tygväg....där linne kommer att samsas med siden....i lite Parisstil.......
    Ha en bra söndag.....
    Kram,
    Monica i Rom

    SvaraRadera
  21. Ohhhh himmel vilka vackra bilder !!
    Jaa, du kan du...och jag är alldeles säker på att det kommer att gå bra på foto jobbet...
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  22. Such a beautiful colours your picures have !!!
    I enjoyed them very much.....again.
    greetz Gea (holland)

    SvaraRadera
  23. Det är så inspirerande att titta in till dig varje gång... Så underbara bilder och föremål!!
    Har också precis upptäckt Broarne, fina grejer till jättebra priser!
    Hoppas du får en fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  24. Så sagolikt vackra bilder igen, härligt att se:)
    Ha en fin söndag!

    Kram Katariina

    SvaraRadera
  25. Vilka supervackra bilder!! Fantastiskt! Filmen vill jag oxå se. Mamma och pappa var helt sålda! Den ska vara fantastiskt. Det häfiga var att i Lund kunde man efter filmen få en guidning, och titta på alla platser där filmen spelades in i Lund. Hade jag velat. Jaja.. ska se filmen i alla fall.

    Kram Jannice

    SvaraRadera
  26. Å hå hå vilka bilder! Hoppas du får en underbar vecka.

    SvaraRadera
  27. Härliga bilder som vanligt, du är super duktig.

    Kram annica

    SvaraRadera
  28. Suck, vilka vackra bilder och vilket vackert ljus...mm vad glad man blir av att titta på dem.

    Ha en fin vecka!

    Kramar Katarina

    SvaraRadera
  29. Du tar så fina bilder!
    Har precis beställt en bok om fotografering....ska vara proffsfotografens guide till amatör fotografen....
    Kram Anna

    SvaraRadera
  30. Du visar alltid lika fina bilder! Man blir alltid lika tagen av allt fint du visar! Jag vill ha allt! Den stegen skulle jag vilja ha, tror du att den finns kvar än?! :)
    Och den tvålen, var jätte fin, och den doftar säkert ljuvligt :)

    Ha en jätte bra kväll.
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  31. underbara bilder som vanligt. o va du skämmer bort oss! =)
    roligt med svenska dagbladet, grattis!!
    fin måndag till dig
    /miss sophie

    SvaraRadera
  32. Såå ljuvliga bilder! De är otroligt vackra. GRATTIS GRATTIS GRATTIS till omnämningen!! Det är du verkligen värd :) HEJA! Jag vet att den där fotning gick kanonbra! :) Ha en bra start på veckan. Stor KRAM

    Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

    SvaraRadera
  33. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  34. Hej Hanna

    Vackra bilder som vanligt!
    Jag är övertygad att det gått bra för dig i dag med ditt fotouppdrag. Låter spännande.

    Ha de gott/Helena

    SvaraRadera
  35. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  36. Ahhh man bara njuter av dina vackra bilder...
    kram Linda

    SvaraRadera
  37. Dina nästan svart (grå) vita bilder där man knappt anar det gröna är synnerligen vackra....

    Är övertygad om att foto-sessionen går bra....

    SvaraRadera
  38. M m m m m....tänker jag när jag ser dina bilder!! Tack för tipset Hanna..det kan behövas lite andra positiva tankar skadar aldrig :-)Kram kat

    SvaraRadera
  39. Hej Vännen!!!
    Du är makalös!! Du får mig alltid att falla pladask för dina vackra bilder.... Tack för all inspiration!
    Ett jättegrattis också att du var med i Svenskan!!!
    Kraam Susanne

    SvaraRadera
  40. Underbart vackra bilder!
    Så inspirerande!
    TACK!

    Kram...

    SvaraRadera
  41. suchs nice pictures! Your blog is wonderfull!

    SvaraRadera
  42. Tack för de fina orden på min blogg! Och jag skickar alla fina ord tillbaka till dig, idag tex. när jag borde ha gjort massor har jag istället länge och väl beundrat dina bilder igen och man vill verkligen se dem flera gånger. Du är ju en ljusmästarinna faktiskt!

    SvaraRadera
  43. That first picture is really beautiful ;)

    SvaraRadera