23.1.09

s - s o m - i - s p e c i e l l - & - s o m - i - s k ö n h e t





   

   

   

   


   

   











Hej!!! 

Hoppar, skuttar och ler fortfarande hela tiden.


 Idag har jag varit hos min vän Sara och fotat igen. Vi talade om bloggen...det var ju faktiskt b la den som förde oss samman...jag får en ENORM inspiration av henne, hennes skapande och den vackra butik hon har...jag vet att jag har skrivit det förr men DET ÄR NÅGONTING ALLDELES SPECIELLT! I butiken får jag en känsla av scenografi ...det tilltalar mig någonting enormt.

Som kär bloggläsare, gammal som ny, för alla fina ord och allt stöd ni ger mig vill jag nu att ni ska få någonting speciellt...Ni får därför:

20% på valfri vara hos S butik & atelje (österlånggatan 37 i Gamla stan, Stockholm) om du nämner hannas form!
(gäller tom sista februari).  

Jag har nu inhandlat pärlhyacinter, kvistar mm...åååååå, blir lycklig av det!!!!!!!! Ska visa er sen!

Ha nu en underbar helg...åååååå, vad skönt med fredag!


KRAMAR
Hanna

62 kommentarer:

  1. Ooh vilken miljö, dit skulle jag gärna titta in, blir helt svag :)
    Skön helg!

    SvaraRadera
  2. Hej Hanna!
    Ett stort Grattis till dig!!! Det är du verkligen värd.
    Jag håller fullständigt med dig om Butik S, den butiken är nåt alldeles extra. Vilket team ni är.
    Sara har otroligt vackra saker och du kan fånga dem på bästa sätt!
    Ha en skön helg!!! och fortsätt att att skutta & le!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  3. Your pictures are incredibly beautiful! Every time I come here the beauty of your photography-skills seems to increase!!
    Besides the objects you take I like especially your brown-grey-white colour-scheme.

    SvaraRadera
  4. I wonder if there´s someone who could make an interior-book with your pictures??? I would like to buy it! Yes, seriously.

    SvaraRadera
  5. Grattis!
    Fina foton som vanligt. Håller med om att det är lite av scenografi över motiven du visar. Snyggt och tilltalande. Det är en butik man måste besöka antar jag. Är jag i krokarna nån gång så.... :)
    Ha en fin fredag.

    SvaraRadera
  6. Det är verkligen en butik som jag skulle vilja besöka! Nu blev det tyvärr inte förra gången jag var uppe men nästa gång ska jag göra det till mitt mission att uppsöka denna! Så himla vackra bilder. Jag håller med om det som någon skrev här ovan - jag tycker att du ska ge ut en bok med dessa vackra bilder! Suveräna!

    Du är bäst! "I'm not worthy" ;)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Wow, your pictures are incredible!
    The first one 'the dress' where the light fall over is so wonderfull!
    I really enjoy your blog and fotoshoot!
    greets Heidi

    SvaraRadera
  8. Vilka otroligt vackra bilder!
    Ska kanske till Stockholm nästa helg, så då måste jag bara ta mig dit, blev inte tid till det förra gången tyvärr.

    Vilket erbjudande vi får också, tack så hemskt mycket!

    Ha en underbar helg, kram Lena

    SvaraRadera
  9. Hej Hanna! Jag är ofta här inne och läser och beundrar dina fina bilder men är dålig på att kommentera, förlåt.

    Jag säljer de fina tavlorna från Ulrika som du fotat. De är alla små underverk men hos mig gör de sig inte på bild. De blir gröna hur jag än gör. Om du har något tips till en värdelös fotograf med en i och för sig bra kamera så får du gärna höra av dig. Det är om du har tid förstås. En härligt skön helg önskar jag dig!

    SvaraRadera
  10. Jag har skrivit det till Karin (Ute och Inne) och nu skriver jag det till dig; snälla sälj något av era foton till IKEA eller Mio eller ILVA så är vi MÅNGA som kan ha era förtrollade bilder på väggarna! SNÄLLA!

    Du är en magsik fotograf och scenograf...

    Önskar dig en riktigt skön fredagskväll!

    Lena

    SvaraRadera
  11. Oh là! la comme tes photos sont belles...
    Bises

    SvaraRadera
  12. Där har jag aldrig varit, det är sällan jag tar mig till gamla stan av ngn anledning men nu måste jag ju bara dit, butiken verkar helt otrolig! Och 20% sitter aldrig fel.

    SvaraRadera
  13. Hej Hanna!

    Vad glad jag blev när jag fick Lantliv i brevlådan och såg att du var månadens blogg, ett stort GRATTIS!!!!!

    Vilka ljuvliga bilder!!!!! Ska besöka Lotten nu i vår och då har hon lovat mig att vi ska besöka denna fantastiska butik. Jag längtar redan!

    Ha en alldeles underbar helg!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  14. Stort grattis över din blogg i Lantliv. Jag blev så glad för din skull.
    Känn nu ingen press över att du måste in med flera inlägg. Vi är såååå nöjda som det är nu.

    Sen måste jag säga det igen, herregud kvinna vad duktig du är. Vilken inspiration du delar med dig av. Din blogg är helt underbar.
    Tusen tack.

    Många kramar /Marit

    SvaraRadera
  15. hallå min kära hanna! ohhhhhhh denna sara tar ju andan ur en med sin ljuvliga butik, världens goaste och vackraste dessutom...nä inte avis på denna härliga! ha det allra goast min vän, kramkram lotten

    SvaraRadera
  16. Förresten, hon har ingen nätbutik eller den där underbara butiken S?
    Skulle mer än gärna handla mycket där för 20% och allt.

    Marit

    SvaraRadera
  17. I know this butik.
    So nice !

    SvaraRadera
  18. Det är nått som inte kan beskrivas med ord...
    Nått som är så underbart vackert...
    & så inspirerande...
    Det är lika varje gång man besöker din blogg...
    ...FANTASTiSKT...
    ...SKiMMRANDE...
    ...& HELT UNIKT...
    Jag vet att det är många med mig som tackar dig för det otroliga du
    visar...
    Trevlig helg Kram Maria

    SvaraRadera
  19. Ja så klart ett stort grattis till dig...
    Glömde det i förra ;)

    SvaraRadera
  20. Grattis Hanna, blev så glad när jag såg det i tidningen! Önskar bara att de gjorde ett hemma hos reportage också hos er, skulle vara så spännande att få se lite mer hur ni har det i lägenheten..den är säkert underbar och kreativ och unik! Ha en skön helg, kram Ida

    SvaraRadera
  21. Jättevackra bilder, den adressen ska jag lägga på minnet.
    Trevlig helg
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  22. Nu har du gjort det igen!! Tagit så vackra foton att det gör ont i hjärtat, fast på ett positivt sätt!!
    Ja, tänk om det inte hade varit 80 mil, enkel väg, till Stockholm och S butik & ateljé...
    Ha en mysig helg!
    Kram
    Helen

    SvaraRadera
  23. Oj, hvilken drøm du fotogarferer i! Og så utrolig flink du er...

    Dette er de vakreste bildene jeg har sett på så lenge...

    Nyter...***

    Håper jeg finner denne butikken når vi skal på ferie- håper det er Stockholm sin tur neste gang:)

    God helg, og vær stolt over bildene dine..

    Klemmer White vintage

    SvaraRadera
  24. Grattis till månadens blogg i Lantliv!
    Vad roligt!
    Dina bilder ÄR verkligen underbara och inspirerande!
    kram
    Jenny

    SvaraRadera
  25. Håller med. Vilken känsla att få gå där inne. Jag som sällan åker in till stan nuförtiden ska banne mig försöka komma iväg. :) 20% låter heller inte dumt för oss som har lite snålt om pengar. Tack!

    SvaraRadera
  26. Hej, Hanna!

    Såå sköna bilder från hennes underbara butik!! Ni är ett team som skapar magi!! Jag är såld!!
    Och vet du - jag ska faktiskt dit på måndag...det kunde väl inte ha varit bättre tajmat;)!!
    Ett stort grattis till att du har blivit vald till månadens blogg - Äntligen!!

    En stor kram till dig!!

    SvaraRadera
  27. Vilka bilder Hanna, du har verkligen en härlig förmåga att få det att se sinnligt och vackert ut. Bilden med penslarna gillar jag. Butiken låter spännande, måste jag nog ta mig en titt på.Kram Merja

    SvaraRadera
  28. Hej Hanna!
    Ååå, vilka fina bilder från butik S, och klänningen som hängde i fönstret var jätte fin...
    Tack för kommentaren på min blogg, affären Turkos år en av mina absoluta favvo butiker. De har så mycket roliga saker där inne...
    Kraaam Alice ♥

    SvaraRadera
  29. Du tar makalöst vackra bilder med en sällsamt begåvad blick för scenografi och arrangemang. Jagh ar besökt dig ett tag, men aldrig kommenterat. Men i dag var det dags :). Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  30. Hej goaste Hanna,

    Vilka fantastiska bilder du tagit nu igen vännen! UNDERBARA är bara förnamnet. Du har ett sällsamt öga för det estetiska & vackra! Grymt!

    Önskar dig en jättefin helg!

    Kram Jes

    Ps. Butiken blav jag såklart nyfiken på :)

    SvaraRadera
  31. Dina bilder är uuunderbara. Du fångar ljuset på ett aldeles speciellt fint sätt. Och javisst, butiken ser ut att vara jättemysig.

    Ha en riktigt skön helg :-)

    SvaraRadera
  32. Hej!
    Har varit här några gånger och jag måste säga att det är mycket stilfullt och snygg!! Måste även kolla in den där butiken...

    Som ett litet bevis på min uppskattning så har du något att hämta på min sida...

    Kram,
    Lena

    SvaraRadera
  33. Som jeg koser meg med bildene dine:-))
    Skjønner at den butikken er spesiell ja!Skal til Hedvig.. Pudlar&pelargoner i slutten av februar..Hadde vært kult om vi fikk tid til en tur dit..
    Fortsatt deilig helg&Stooor klem fra Randi

    SvaraRadera
  34. Helt underbart erbjudande! Synd att jag inte hinner ner!!! Ja, lika ljuvliga bilder som vanligt Hanna :) Ögongodis är vad det är!

    KRAM

    Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

    SvaraRadera
  35. Har inte varit och besökt butiken, men jag ska åka dit. Dina bilder är så underbara så jag hoppas att jag får samma inspiration som du får i henes butik.
    Ha en underbar helg

    Kram annica

    SvaraRadera
  36. Underbara bilder som alltid! Den butiken är verkligen fin och inspirerande. Vad roligt att du blev månadens blogg i Lantliv Grattis! Ha det bra, kram Katta

    SvaraRadera
  37. Tjingeling! Vilken överraskning att Du hittade till min lilla blogg=) Jag upptäckte dig för några veckor sedan och följer din blogg...därför visste jag ju redan i natt att den har blivit utnämnd till MÅNADENSBLOGG!!!!! STORT GRATTIS. Dina bilder är underbara<3 Mina magiska kaffe-filter har jag färgat med gouache,som är vattenfärg i krit form. Har doppat hela pappret i vatten och sedan målat runt kanterna och "suddat" och "pressat" tills jag kände mig nöjd. Sedan fick det ligga på tork i några timmar...hoppas du kikar in till mig igen!

    STOOOOOOOOR GRATTISKRAM

    SvaraRadera
  38. PS. Om du kikar lite närmare på min spelare kan du se vad låten heter och vilken artist det är, man kan till och med byta låt om man vill. Om det var den första låten som spelas när man kommer in på min sida (som du undrade över)så är det Antony and the Johnsons....

    SvaraRadera
  39. Hej Hanna!

    Vilken underbar butik och vilka bilder!!!!!!!!!!! Du är ju bara för duktig på att fota. Åhh vad jag längtar till Stockholm, det hade varit kul att besöka den mysiga butiken i gamla stan.

    Kram/Anna

    SvaraRadera
  40. Jag är stum så vackert! Ska upp på jobb i stockholm , tänk om jag får tid att titta in!!!!!!! Då ska jag bannemej dit och nämna hannas form ;)

    Kram kram
    Jannice

    SvaraRadera
  41. hej !!!
    Ååååhhhh,vilka fina bilder ....!!!!!
    Dina bilder har verkligen något speciellt,magiskt över sig.......
    Kan titta hur länge som helst på dem........
    Rabatten är ju perfekt.....!!!!!
    Kan man handla utan att komma till Stockholm.......alltså....från någon web-sida eller nåt.....eller måste jag skicka en kompis....??
    Ha det bra.....
    Kram,
    Monica i Rom

    SvaraRadera
  42. i love your pictures, love your blog and love your home!!

    SvaraRadera
  43. Jag vet också att jag skrivit det förrut men DET ÄR NÅGONTING ALLDELES SPECIELLT med din blogg!
    Varenda gång jag tittar in här så fylls jag av ett lugn och en skaparlust... tack!
    Kram

    SvaraRadera
  44. Mycket vackra bilder. Visst är det härligt nu när man kan köpa vårlökar och titta på inomhus. Inte länge nu förrän de kommer även ute. I alla fall här nere i Skåne. Ha en skön söndagskväll.

    SvaraRadera
  45. Kan inte annat än sucka... sååå vackert!!
    Kram!

    SvaraRadera
  46. Hej Hanna!

    Att kika in här är som att förlora fotfästet ett litet tag och drömma sig bort till en ljuvlig värld!
    Jag älskar det!

    Letade ju upp din favvobutik, "Butik S", i somras och där var stängt....gud så besviken jag blev!
    Kanske bättre lycka en annan gång.

    Kram!

    SvaraRadera
  47. Helt seriöst, jag måste hålla med "Something white", jag skulle också köpa den boken! Något du funderat på?? Dina bilder ger så mycket stämning och känslor!

    SvaraRadera
  48. Hej Hanna!
    Underbara foton. Jag besökte den här vackra butiken i fredags. Wonderful. Köpte fin sak där, jag ska visa på min blogg här senare i veckan.

    Tack för inspirationen

    Kramar
    Katarina

    SvaraRadera
  49. Stort Grattis till omnämnandet i Lantliv!
    Blev så glad när jag fick tidningen och såg att din blogg utnämnts till månadens blogg.:-)

    Tack så hjärtligt mycket för att du delar med dig av alla dessa vackra bilder. Jag blir så lycklig när jag tittar in här.
    Du lyckas verkligen fånga det vackra, dina bilder är som ljuv poesi.

    P.S Måste försöka hinna med ett besök i butiken i gamla stan så fort som möjligt. Butiken verkar helt underbar.

    Stor kram
    Katarina

    SvaraRadera
  50. Dina bilder är alltid otroligt vackra!

    SvaraRadera
  51. Grattis till månadens blogg i Lantliv DET ÄR DU VERKLIGEN VÄRD!!!
    Å vad fina bilder du visar är allt ifrån butiken S. jag lovar jag ska ta mig dit har tänkt det lääänge men NU ska det bli av och lita på att jag tänker säga Hannas form. 20% tack snälla på butikens sortiment.
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  52. Så roligt att hitta hit till din fina blogg. Så många vackra foton! Förstår att du blivit utvald till månadens blogg.
    kramar från Poppins

    SvaraRadera
  53. Hej Hanna,
    Tack än en gång för dina mejlade tips och länkar. Och ett stort GRATTIS till Månadens Blogg i Lantliv - det är du mer än värd, en mer finstämd och vacker blogg får man leta efter. Jag kunde inte motstå den underbara linnekudden du fotat så det blev ett köp.
    Önskar dig en fortsatt skön vecka och ser fram emot ditt nästa inlägg.
    Kram/Marita

    SvaraRadera
  54. och L som i Ljuvligt!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  55. Tje o hej! Måste återigen berömma dina bilder och idéer! man blir alldeles fridfull i hale kroppen och sinnet av att besöka din blogg! Tack tusen! Kramar i massor//la petite perle!

    SvaraRadera
  56. Hej Hannavännen!
    vad skönt att allt är bra med dig och att det gick bra hos tandläkaren...
    Jag kan bara hålla med dig. Butik S är något alldeles speciellt. Så otroligt vackert har hon det också... Det var du som tipsade om den när vi sågs... Ska verkligen besöka den nästa gång jag ska ner...(om några veckor)

    Men vad roligt att du är omnämnd som månadens blogg i Lantliv... Fast det borde du ha blivit för länge sedan tycker jag....
    Kramelikram till dig från mig.../Susanne

    SvaraRadera
  57. Heeej vännen!! Sprang in till Sara en sväng igår, ropade Hannas form ett par gånger, för att försäkra mig om rabatten! ;-) Ha det bäst!! Kraaam!

    SvaraRadera
  58. hej hanna! vilka jättefina bilder du tar...de är helt underbara!
    kram från hamburg,
    fräulein k.

    SvaraRadera
  59. Det är alltid lika förstummande vackra bilder när man kommer in här. Det är nästan så att man ryser av stämningen i bilderna och allt vackert du lyckas fånga på bild.

    Så roligt det var att du blev månadens blogg i Lantliv, inte mer än rätt :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  60. Ljuvliga bilder, synd att jag inte bor närmre :O)

    Ha det så gott!
    KramKram Anna

    SvaraRadera
  61. In your whole blog are so wonderful photos!!!

    Many greetings from
    Biene

    SvaraRadera