8.1.09

m å l a - m e d - l j u s e t











Hej!

Jag hann ta några få bilder idag när jag kom hem...guuuud, vad jag längtar efter ljuset..fotografera betyder: att måla med ljuset vilket jag tycker låter så vackert. 
  I år ska jag fota ännu mer har jag bestämt, åka på fotoutflykter och experimentera som duktiga Camilla gör...och sen har jag bestämt mig för att göra lite andra roliga saker...ni får veta mer sen.

Bild 1: Den vackra skrivboken fick jag av Sara i julklapp, tack söta du!!!! Även den fina pappersrullen kommer från S butik & atelje. Fjäderpennan kommer från afrikan touch på hornsgatan 64 i Stockholm...kostade runt 100 kronor.

Bild 2: Min dotter fick fina ballerinaskor från Twilfit i julklapp.

Bild 3: Vacker stor burk från Stadsmissionen!

Bild 4: Har mängder med gamla knappar från min mormor..bara vackra att se på.

57 kommentarer:

  1. MMmmm, milda färger... tack för länken till Camillas blogg, jag njuter verkligen av vackra bilder, det är en lisa för själen...

    Lena

    SvaraRadera
  2. härliga bilder!

    ha d gott!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder du visar. Du har verkligen förmågan att ta bilder som berör. Kram Merja

    SvaraRadera
  4. Bilderna är jättevackra, och den söta lilla "boken" är så rar, kikade på en sådan hos Bettys.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. *fniss* Just idag har jag också fotat mitt vita album tillsammans med vacker olivkvist etc...

    Och så har jag fotat någonting annat fantastiskt vackert! Det ska jag visa vid något tillfälle här längre fram.

    Den där vackra pennan från African Touch skulle jag gärna lägga rabarber på - superläcker!

    Nu är jag nyfiken på vad du ska hitta på din luring...

    Stor kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Ja visst får man jaga ljuset den här årstiden! Och ändå har det vänt, vi har passerat den allra mörkaste tiden - tack och lov :)

    Ha en fin kväll,

    Anna

    SvaraRadera
  7. Vilka vackra bilder du har på din blogg! Jag lägger till dig på sally bazar s blogglista.
    Kram Sally

    SvaraRadera
  8. så fin bilden med ballerinaskorna var. (de andra också förstås, men jag gillade den mest).

    SvaraRadera
  9. Åhh, vilka underbara bilder!! :) Jätte fina! Det är ljuvligt för ögonen att titta på! :)

    Ha en bra kväll.
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  10. Mmmm ljuvliga bilder att njuta av.
    Ballerinaskorna är jättesöta..tror jag ska besöka Twilfit :-).
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  11. Фотографии просто чудо, очень нравятся!

    SvaraRadera
  12. Dina bilder har sådan härlig färg, lite åt det gråa milda hållet. I like a lot:-D Som vanligt, så vackra saker. Fjäderpennan vill man ju bara ta och gosa med!!!
    Ha det så underbart!
    Liv

    SvaraRadera
  13. Vad vackert det lät...att måla med ljuset..har jag aldrig hört.
    Kram Tulipa

    SvaraRadera
  14. Tack för din underbara kommentar :) Ja, jag tycker det är jätte roligt när man ser någon som säljer något genom bloggen. För då kan man köpa något av någon som gillar samma saker och som man pratar med annars :) Jätte kul!! Du får jätte gärna säga till mig om du har något som du tröttnat på, som du vill sälja, för jag letar efter vita, slitna, lite av varje grejer. :) Hör gärna av dig :)

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  15. Ljuvligt, fota på du! Jag håller med dig, längtar så efter ljuset! Det är snart här :) Ha en mysig helg! Stor KRAM

    Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

    SvaraRadera
  16. Underbara bilder Hanna!!!! En sån där skrivbok har jag också kikat på, sååå vacker. Och ballerinaskorna är ju ljuvligt söta!
    Vet du, min mamma har också mängder av knappar efter min mormor. Kommer ihåg hur jag lekte med alla dessa färggranna knappar som barn, nuförtiden är det mina barn som har lika roligt med dem.

    Ha den allra bästa helgen!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  17. Du är nog lika poetisk med orden som i dina bilder. Visst låter det vackert att måla med ljuset! Njutningsfulla bilder som alltid Hanna, den med balettskorna är helt ljuvlig...

    Och ja visst inspireras man av Camilla att ge sig ut på promenader, bilfärder och cykelturer med kameran.

    Vill passa på att önska dig en riktigt härlig helg! Kram Karin

    SvaraRadera
  18. Jättefin och trevlig blogg :)
    Jag lägger till dig i min blogglista.
    Kramiz Åsa

    SvaraRadera
  19. Låter spännande Hanna!
    Knappar brukade jag ha en burk stående på förskolan. Barnen tittade och jämnförde, räknade sorterade osv.
    Ett mycket peagogiskt objekt.
    Vackert som vanligt.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  20. Mmmm, färgskalan på dagens bilder var så vacker...Knappar är fascinerande, tycker jag. De finns ju i alla världens färger och former.
    Ha det gott!
    Kram
    Helen

    SvaraRadera
  21. Åh vad vackert! Gillar den fjäderpennan så fin och vilka härliga knappar, gamla knappar är alldeles speciella.Fina bilder på lillatjejen i förra inlägget med. Ha en bra helg Hanna, kram Katta

    SvaraRadera
  22. Hej & tack för din kommentar på min blogg, blev såå glad. Din blogg är ju en av mina favoriter, ljuvlig att titta på:-)
    Min dotter vill oxå ha ett par ballerina, men som prydnad men har inte hittat några än, kanske blir ett besök på twillfit.
    Butik S är en nästa utflyktsmål när jag ska till Sthlm, hann inte sist...verkar ju ett måste.
    Trevlig helg, kram Bygatan

    SvaraRadera
  23. Så fint uttryck. Måla med ljuset....:)
    Jättefina bilder, men jag väntar mig inget annat när jag tittar in hos dig. :)
    Ha en fin fredag.

    SvaraRadera
  24. Hej kära Hanna!
    Tack snälla för de fina orden om mig, är det någon som är duktig och som målar extra fint med ljuset så är det du.
    Underbara knappar du har.
    Kram
    Camilla

    SvaraRadera
  25. Härliga bilder, roligt och se att det är fler som sparar på knappar.

    Kram Annica

    SvaraRadera
  26. Åh Hanna!
    Gud så fina foton du tar! Blir mållös varje gång jag kommer in till dig!!!
    Sitter också och tittar på Lets Dance , men just nu är det paus!!
    Visst finns det mycket fint på Afro Art och visst såg jag de vackra vita speglarna och ramarna gjorda av oljefat!! Vill Ha!!
    Ha en underbar kväll!!
    Kramar i massor från Susanne Volang!

    SvaraRadera
  27. I know S Butik, and I met a really charming person and who speaks very well French, and this shop is very beautiful.
    Have a nice week end.

    SvaraRadera
  28. Så vackert, så vackert!
    Du kan helt klart måla med ljuset :-)

    Stor kram
    Katarina

    SvaraRadera
  29. Poesi:-)Sååå vakkert!!
    Deilig lørdag & Klem Randi

    SvaraRadera
  30. Hej Hanna!

    Jag var nyss inne på blomsterverkstads blogg och hittade några av dina vackra bilder där!
    Jag har sagt det förut men jag säger det igen. Du har en sån talang och tar så otroligt vackra bilder och kan fånga ögonblick och det där lilla extra!

    Kramar Maria

    SvaraRadera
  31. Åhh så vackra bilder Hanna! Som alltid blir man inspirerad när man tittar in hos dig. Ha en bra helg!

    Kram/Anna

    SvaraRadera
  32. Plume, satin, zinc... j'aime le gris sous toutes les formes ! Bises et bon week-end ;-)

    SvaraRadera
  33. Nu var det länge sedan jag la en kommentar, men har inte missat ett ända inlägg för det ;)
    Sååå vackert kan inte beskriva vilka känslor du berör oss med i dina fina bilder bara så underbara som vanligt. Fick massa barndomsminnen från farmor när jag såg knapparna, hon har en hel byrå full i massa knappar, band,spännen m,m
    Så skönt att du mår bättre...
    Sköt om dig.
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  34. Knappar visst är det fina att se på och dom finns ju i enorma varianter.
    Burken är så fin. Tack för att du skrev ut adress till affären där pennan är köpt har jagat en sådan ett tag. Den vita *boken* är så fin har önskat mig en sådan.
    Ha det gott Marie:)

    SvaraRadera
  35. Förresten, har lagt till dig i min länklista. Säg till om det inte är ok. Ha en härlig vecka.

    SvaraRadera
  36. Kjempefine bilder. Likte spesielt knappebildet. Vakkert- vakkert. Hei, hei ! ;D

    SvaraRadera
  37. Fin blogg! Du verkar vara en varm och glad tjej...
    /Julia

    SvaraRadera
  38. Idag byter jag blogg! Välkommen in till min nya blogg - simplicity och TÄVLA om ett FÅRSKINN!!!

    Kram En inredoholic

    SvaraRadera
  39. Jamen det är bara som vanligt så ootroligt vackra bilder!! Du ä helt klart bäst på det här!!!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  40. Bara jag igen...som njuter igen av vackra bilder!
    Kraaam

    SvaraRadera
  41. Å så vackra foton. Vilken underbar blogg, den är så inspirerande!

    SvaraRadera
  42. Du kan ju verkligen konsten att måla med ljuset...
    Så vackra bilder! Alltid!
    Va spännande att få se vad du har för roliga planer på gång...
    Kram

    SvaraRadera
  43. Vilken vacker lite bok. Måla med ljuset mmmm vad stämningsfullt det lät.

    Du har nåt hos mig.

    Kram kram

    SvaraRadera
  44. TACK kära, sötaste Hanna för grattishälsningen, är så glad!
    Kram
    Camilla

    SvaraRadera
  45. VILKA FINA foton du tar!!!!
    Kramis Jeanette Ström

    SvaraRadera
  46. For noen fantastiske bilder og blogg!!
    Hit vil jeg komme ofte. Håper det er ok at jeg legger deg til blogglisten min.

    Klem fra meg

    SvaraRadera
  47. For noen fantastiske bilder og blogg!!
    Hit vil jeg komme ofte. Håper det er ok at jeg legger deg til blogglisten min.

    Klem fra meg

    SvaraRadera
  48. Åh....vilka vackra bilder....
    Helt underbara......
    Får mig att drömma mig bort......
    Kram,
    Monica i Rom

    SvaraRadera
  49. Har gett dig något hos mig...
    Då du ger mig så otroligt mycket med din underbara blogg...
    Många Kramar Maria

    SvaraRadera
  50. Hej, vilka underbart fina bilder du har här! Jag får sådan lust att fotografera. Jag är bara inte kapabel än att få till såna fina, viljan finns där men inte riktigt tiden. Det här är mitt första besök på din blogg men inte det sista! :)

    Jag förstår när jag läser lite bland inläggen att du inte haft någon lätt jul, när något inträffar så inser man hur skört livet kan vara. Kanske behöver man nåt sånt ibland bara för att få insikt och ta vara på det som verkligen är viktigt! Skönt att du mår bättre.

    Kram /Sara

    SvaraRadera
  51. Hej hopp! Vilken underbar blogg du har! Och så många otroligt vackra bilder! De är helt sogolika! Så kul att hitta in till dig! Kramar i massor// la petite perle

    SvaraRadera
  52. Vilken fin blogg du har.
    Jag har också ärvt en knappsamling av min mormor. Ljuvliga att plocka med och titta på.

    SvaraRadera
  53. Håper du hadde det fint og fikk tatt riktig mange bilder - som vi snart får se? God helg. hanne

    SvaraRadera
  54. Vilka underbara bilder, jag har sagt samma sak "ska fota mer som Camilla" fint med de svart vita och det vackra ljuset i bilderna.

    SvaraRadera