29.8.09

d r ö m m a r






Underbara Ni!

Börjar att kunna andas igen..det blev lite mycket med sjukdom i familjen mm...men nu ser det ljusare ut igen. Det är ju inte alltid livet ler emot en.

TACK för alla hälsningar..vet inte vad jag ska "säga"....känns som om jag inte riktigt är värd alla ord, har inte riktigt orkat/hunnit med att skriva tillbaka även om det är det jag vill...visa min uppskattning till dig som tar dig tid att skriva till mig.  

Just nu önskar jag mig EXTRA STOOOORA rum med mycket rymd...låta väggar, golv, fönster och dörrar få tala för sig själva med endast ett fåtal udda vackra möbler..ha en atelje med takfönster...lagom stökigt bohemiskt... med familjefrukost på vardagsrumsgolvet...slänga ut tv:n och datorn och spela spel i stället...läsa sagor under stjärnklar himmel med lyktor i träden..hm, några av sakerna kan ju faktiskt bli sanna.

Önskar dig en fortsatt fin helg...med mycket kärlek!

KRAM
Hanna




Foto:

1:Lånade hem den STORA gamla spegeln från landet till fotografeing...."tofs" från butik S, fjäderpennor från African touch!

2:Underbara passepartouter i akvarell ark från Ljungrens papper!

3: Underbar nyckelring från Pia Aaseby som får ens hjärta att le!

4: Genom den krakelerade spegeln anas Anna Flebergs vackra krona samt mina hattar på väggen!

5:Flera Day home kuddar i vår soffa! 

6:En favorit ljusstake. Tycker att det är vackert med runnet stearin! 

7: Presenter från min älskade vän Sara, vacker stämpel och ett underbart fint sudd!

8:Gammal pinnstol..avskavd som allt annat..med ett överkast från Ikea.
 
9: Vår avskavda karmstol har fått en stor linneduk på sig i väntan på annat tyg..som nog
 dröjer..smutsrosa kudde med silvermönster från Day home!

10:Nu är snöbären så vackra..här tillsammans med rosa blommor jag plockade idag. Bokstöd i betong från Edblad och co?.


22 kommentarer:

  1. Grymma bilder Hanna, så vackert! Sjukdomar är inte alls roligt, hoppas att ni nu får vara friska ett tag.

    kram Mia

    SvaraRadera
  2. ...man känner harmonin strömma in,när man tittar på dina bilder...
    Ha en skön fortsättning på helgen.
    Styrka och många ljusa stunder,
    Magdalena/Color Sepia

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att du hittat tillbaka. Hoppas att sjukdomarnas dagar är förbi.

    Dina bilder, är som vanligt, otroligt inspirerande och vackra.

    Ha en trevlig helg.
    Kram/Luiza

    SvaraRadera
  4. Ibland när sjukdommarna varit många och på en och samma gång så är det som att börja om lite på nytt igen, hoppas så att ni får vara friska ett tag nu.
    Underbara bilder.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. God morgon Hanna! Vi är många som funderar fram och tillbaka över våra bloggar och vårt bloggande. Det är bara sunt. Det är en hyfsat ny företeelse och vi i den här delen av bloggosfären är faktiskt lite speciella i hur vi hanterar våra relationer, de förväntningar som finns på hur vi skall göra det, hur vi bloggar om vad vi bloggar och så vidare (jag är lite skadad pga mitt jobb ;-)). Jag tror bara att sådana funderationer som du uttryckte i förra inlägget är sunda. Det betyder att du gör tekniken och bloggprogrammet och allt vad den möjliggör till DITT på DITT sätt. Hoppas ändå att du inte går i sluta-tankar allt för länge! Jag älskar dina bilder och dina inlägg. Men gör det hela på ditt och bara ditt sätt :)

    Kram,

    Anna

    SvaraRadera
  6. Hej !
    Jag hoppas att ni alla mår bra nu !
    Dina bilder ger mig inspiration och det har jag saknat ett tag.

    Ha det underbart !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  7. Hej Hanna!
    Du beskriver både livet och din längtan efter mer innehåll och lugnare tillvaro på ett alldeles underbart sätt!! Jag kan också längta på samma sätt, men känner samtidigt att jag är ett barn av tiden, har behov av både stimulans, skönhetsupplevelser och det där lugnet och närvaron som du beskriver...och ibland tyngs vågskålen ned av för mycket av någonting, och då börjar strävan efter balans igen...

    Önskar dig allt gott!!

    Kram

    ps. jag gillar skarpt day:s kuddar...de har DET!!

    SvaraRadera
  8. Godmorgon, fler som är uppe tidigt en söndagmorgon.
    Otroligt fina bilder, när man ser de foton du tagit på ditt hem verkar det vara oändligt stort, alltid nya vinklar.
    Jag skall nog ta mig till Ljunggrens imorrn, blev så sugen på papper:-)
    Ska också ha ett spännande samtal imorrnbitti angående framtiden, återkommer om det.
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Saknad är du. Härligt att du är tillbaka....Vackra bilder. Vilken spegel!!! Kram till dig min vän.Anna

    SvaraRadera
  10. Underbara bilder som alltid! :-)

    Jag kan också ibland länna längtan efter en "el-fri" tillvaro - ingen TV eller dator som tar vår tid ifrån varandra. Till och med min perkulator kunde jag tänka mig att ställa undan... :-).

    Kram
    Beatrice

    SvaraRadera
  11. Hej, hmmmm vad vackra foton! Oj... -Tiina

    SvaraRadera
  12. Underbara bilder du har hittat!
    Och jag delar verkligen dina drömmar - jag kunde lika gärna ha skrivit ner dem själv!
    Drömmar är viktiga tror jag, men inte alltid de går att förverkliga, men det kanske inte alltid är meningen!
    Ha det gott!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  13. Hallo Hanna,
    Du hast wirklich einen wunderschönen Blog! Ich komme immer wieder gerne hierher.

    Viele liebe Grüße,
    Annika

    SvaraRadera
  14. Vackert inlägg o vackra bilder såååå!!!
    Ha en skön söndag!
    Kram ♥ Millan

    SvaraRadera
  15. Underbara bilder som alltid!
    Känner igen en del av dina önskningar, så många gånger jag har velat kasta ut teven men min man vägrar...
    Ha det allra bäst
    Kram

    SvaraRadera
  16. Beautiful photo-composition, beautiful colours! I´m a Hannas-Form-addict... :D

    SvaraRadera
  17. Hej vännen,

    Låter underbart. Jag förstår precis! Sagolikt vackra bilder ♥ Du är grym!

    Kram Jes

    SvaraRadera
  18. sluta aldrig drömma!
    ha de gott
    marianaskeramik

    SvaraRadera
  19. Jippie, she's back!!! :o)
    Härligt att se dig här igen, dina ord och bilder värmer så.
    Mys & Må,
    kram lydia

    SvaraRadera
  20. Hej Hanna!! Jag hörde att du skulle till Formex på fredagen så jag missade dig nog precis. Var hos Vintage by Fe och kikade och han sa att du skulle komma sedan eventuellt. Johanna hade blivit hastigt sjuk visst... Hoppas att du hade det trevligt där!

    Själv tyckte jag det var alldeles för mycket folk och alldeles för svettigt. Jag stack till Knut & Svea istället :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  21. Urfina bilder som vanligt...Och allt det där du önskar dig låter alldeles underbart.
    Kramkram Anne

    SvaraRadera
  22. Härligt med drömmar även om inte alla går att uppfylla och det är inte meningen heller. Men drömma måste man.Lite av drömmarna du beskrev går väl att uppfylla?
    Härliga sinnliga bilder...
    Kramar Marie:)

    Hoppas att ni är friska och krya nu.

    SvaraRadera