11.8.09

f å n g a - h a v e t








































Underbara Ni!

Så kul att få läsa om era kursplaner...blir sugen på att gå fler.

Hälsar på svärföräldrarnas landställe på Öland varje sommar, det finns underbart vackra ställen där...gillar mest det karga ..sååå vackert. Oxeln är ett favoritträd...ser så exotiska ut.

  Det är väldigt svårt att bara fota havet tycker jag...det går ALDRIG att få den där otroliga mäktiga känsla som det ger..har försökt mycket i sommar men, nej, jag lyckas inte.

Jag gav upp och tog b la med naturen i förgrunden i stället och det var iallafall något lättare...det blev lite mera...intressant...men det där stora mäktiga...hur får man till det?????



KRAM så länge!
Hanna

28 kommentarer:

  1. Jag älskar havet, och dina bilder återspeglar just det som jag i havet älskar.Det som inte går beskriva med ord, det som har fascinerat så många konstnärer, författare...
    bara du och havet,ansikte mot ansikte! den känslan älskar jag...
    Hälsningar
    Magdalena/Color Sepia

    SvaraRadera
  2. Härliga underbara bilder, sådana som är så roliga att ta fram mitt i vintern och minnas. :o)
    Goekramar,
    Lydia

    SvaraRadera
  3. Jag vet vad du menar, inte lätt alls. Svårt med känslor överhuvudtaget ibland tycker jjag. Att få med det man verkligen känner i den stunden. Har du en stor fantastiskt fin kamera ?? JAg fotar med canon eos 4000D. Men har inte haft riktigt råd än att köpa blixt och det känner jag är något jag behöver emmellanåt. Underbara bilder har du fått iallafall. Speciellt det med bergsklippan som man ser och havet....Grymt foto!! Kram till dig Tack för tipsen ang. bröllopsinspiration...

    SvaraRadera
  4. Du får redan till det mäktiga!!! Helt fantastiska bilder!
    Och snart kan du dansa som du fotar förstår jag... Du inspirerar!
    Tack för dina värmande ord!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Hanna!

    Jätte fina bilder! Älskar den sista! =)

    Kraam

    SvaraRadera
  6. Å raukfältet på Öland med utsikt över blå jungfrun har jag ett mycket härligt minne av. Jag och kameran i solnedgången för ett par somrar sen. Satt där själv tills det blev helt mörkt. Rogivande och helt magiskt!
    Så kul att du börjat med dans! Själv går jag på Yoga och idag var första gången för denna termin. Härligt!

    Ha det gott! Kram, Carina

    SvaraRadera
  7. Vi har en plass her på østlandet som heter MØLEN. Et utroligt vakkert sted ved kysten. Der har jeg fått tatt masse bilder av vannet....
    Men nå etter all oljesølet som har ødelagt hele kysten vår her, blir det ikke så vakre bilder lenger. Burde kansje tatt noen bilder bare for å hvise...
    Du er såå estetisk i din illustrasjon, stå på og lykke til med ditt prosjekt til høsten. Du hadde nok fort blitt en favoritt hadde du vært elev hos meg tidligere....
    Varme hilsner fra MINE BLOMSTER

    SvaraRadera
  8. Sååå vackra foton du tar...härligt på Öland!!!

    Kram millan ♥

    SvaraRadera
  9. Åh, vilka ljuvliga sommarbilder!

    Detta magiska hav, som man aldrig kan se sig mätt på, det tycker jag att du hade fångat perfekt med din kamera.

    Sommar, snälla stanna kvar länge, länge...

    Tack för att du visar så mycket vackert på din blogg!!

    Kram

    SvaraRadera
  10. hei. Så flott blogg du har. Nydelige og stemningsfulle bilder. Takk for titten :)

    SvaraRadera
  11. 十年大陸越南新娘介紹經驗,合法的婚姻介紹機構,嚴肅,專業的婚姻介紹網站,擁有台灣多家外籍新娘婚姻協會人員合作,本網站是由大陸當地台灣媒人所設立,位於廣西省,臨近越南河內,娶外籍新娘通過本站直接到異國娶親,省掉台灣外籍新娘婚姻仲介中間環節,可以節省費用,全台各地都有我們所服務過的客人,如有需要可提供電話詢問,我們的口碑經的起檢驗,也可為你推薦台灣合法信譽好的婚姻協會人員為你服務,希望通過我們讓你以最經濟實惠的方式找到理想的伴侶,能夠為有緣人牽線搭橋,異國姻緣一線牽,歡迎以婚姻為目的,具備嚴肅婚姻心態,有責任感,有心想娶外籍新娘的台灣單身男士與我們聯繫,我們將誠心為您服務!
    外籍新娘
    大陸新娘
    越南新娘
    東北新娘
    廣西新娘
    吉林新娘
    福建新娘
    中國新娘>>>參考網站

    SvaraRadera
  12. Dina foton är makalöst fina, ger en sån ro i kroppen på mig!


    Ha en fin dag
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  13. Hej igen Hanna!
    trevligt att du tyckte om mina bilder...jag har tyvärr inga proffs systemkameror eller objektiv (än?)...så bilder blir som de blir med min lilla digitala kameran.
    Kram
    Magdalena/Color Sepia

    SvaraRadera
  14. Vad underbart vackert det är där på Öland! Och nog tycker jag att du fångar den magiska känslan alltid. Men det vet ju du bättre som varit där och vet hur det faktiskt är på riktigt. Och det är väl skönt egentligen... att det är bäst på "riktigt" och inte i bilderna :)

    Härligt det låter med din dans! Jag skrattade lite för mig själv när jag tänkte att ja... jag kanske skulle... balettvariantdans... ja... Herregud, jag hade sett ut som en ELEFANT! Det kommer bli superbra för dig dock :) Jag håller mig till keramik.

    Kram J

    SvaraRadera
  15. Jag tycker att du lyckas bra med att fånga känslan vid havet. När jag ser dina bilder längtar jag till Gotland !! :o

    Stor kram

    SvaraRadera
  16. Hej Hanna,

    Helt Underbara bilder! Som tur bor jag hela året på Öland :)

    Kram från Ö

    SvaraRadera
  17. Åh, jag gissar att du har varit vid Byrum och Äleklinta? Öland är min favoritplats på jorden, och om ett par veckor ska jag äntligen åka dit igen för första gången på nästan ett år (= en hel evighet i det sammanhanget). Att fotografera havet så att det kommer till sin rätt är inte lätt, men dina bilder är som alltid kanonfina!

    Kram från Helena

    SvaraRadera
  18. När ska du lansera en bok med alla dina fina biler i!!!!!!! :)

    Just nu FRÅGESTUND hos Simplicity. Välkommen och kika in! Kram Jannice

    SvaraRadera
  19. Hejsan!
    Ooootroligt vackra bilder som alltid :)
    Jag ska gå silversmideskurs i höst igen.. gick en kortare variant i våras och trivdes så!
    Senb läste jag precis om en kortkurs i docktillverkning hos "Fröken skicklig" som är en bloggvän.. det kanske jag också provar på :)

    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  20. vackra bilder, helt underbara.
    Hanna

    SvaraRadera
  21. Hej Hanna!

    Fantastiska bilder!

    Stor kram Jes

    SvaraRadera
  22. Hei igjen! Så hyggelig å høre at du kunne tenke deg å ha med ullkrona i en fotografering. Må nok desverre si at jeg ikke har krona lenger. Jeg har gitt den bort. Men vil du bruke den kan det jo være at kronas eier vil låne den bort?

    Ha en fin kveld!
    Margrethe

    SvaraRadera
  23. Underbara Hanna!
    Jag vill att du vet att...dina hälsningar vårdar jag, alldeles alldeles extra varsamt.
    Du är min inspiration.
    Dina bilder fångar mitt sinne, varje gång. Och jag myser härinne. Det är så vackert, så rofyllt, så unikt och så äkta.
    Det jag inte hittar någon annanstans, hittar jag här, hos dig.
    Hoppas helhjärtat att du fortsätter, på ett eller annat sätt. Ty, din talang vill jag inte gå miste om.
    Men, det verkar som att vi båda är vid ett vägskäl..:) Och det är säkert bara positivt, egentligen.
    Jag är så trött på allt låtsas och allt likadant. Ja, jag vet att du förstår.
    Hur som helst. Jag önskar dig allt det bästa...alltid! Och tackar för allt det fina du delar med dig.
    Stor varm kram i natten till dig, från mig...
    Ta hand om dig.

    SvaraRadera
  24. Underbart vackra bilder...=)))
    Du har verkligen fångat känslan med havet tycker jag...
    Som du säger, kan de va svårt att fota det öppna havet...det blir liksom bara...VATTEN...
    Men i kontrast till något annat...blir det...UNDERBART...
    Kraamizar Git

    SvaraRadera
  25. Hanna, min vän i bloggvärlden.
    Du tar bilder med en sån känsla att det mäktiga fångar du på ett annat sätt.Du lyckas förmedla en känsla som inte många kan! Du har det i dig..en gåva.Läste din kommentar hos Gúa och du har så rätt, dina åsikter och känslor förstår jag helt och hållet!Känns som att jag också är en bidragande orsak till att många reportage är likadana. Men det är ganska länge sedan som jag ändrade inriktning av vad jag söker och vill förmedla. Jag har haft på känn länge att vita blogghem har gjort sitt och igår tänkte jag att jag måste kolla med redaktionerna så att jag inte är helt ute och cyklar.Och jag hade rätt och vilken tur för mig som har lagt dem åt sidan.Nu ska jag fokusera på det som känns rätt för mig och inte för andra, världen är större än här i bloggvärlden. Tiden jag lägger på bloggen ska jag lägga på annat som ger frukt.Så snart ska jag lämna det här bakom mig och gå framåt med nya idéer!!!
    Ha det allra allra bäst!
    Kramar Marie minlillaveranda

    SvaraRadera
  26. Du är helt fantastiskt duktig på att fota. Vilka bilder!

    Hälsningar Caroline

    SvaraRadera