9.8.09

k n a p p - k a r l s s o n





 











Heeeeeej alla UNDEBARA!!!

Tusen tack för era fina kommentarer..vad fantastiskt goa ni är!

Nu har jag kommit hem igen! Semesterns sista dag...känns lite konstigt och vemodigt men det ska bli en spännande höst och sensommaren är verkligen ljuvligt vacker. 

Hoppas att ni alla är utvilade och friska, foten min känns bättre men har fortfarande svårt att ta långa, raska promenader..så jag har vuxit en hel del i sommar...blääääääää, inte kul....ja, ja det är bara att ta nya tag. Ska precis dricka en latte UTAN någonting till vilket bara är sååååååå tråkigt.

Nära mitt landställe ligger Barnens Ö. För några år sedan öppnade Knapp Karlsson i ett av dom fina, gamla båthusen där. Ett underbart cafe/restaurang som är inrett lite som...villa villekulla! Udda stolar, bord och soffor samsas med roliga spännande ting. Åkte dit en kväll med mina kära och njöt av maten i kvällssolen på bryggan. Inne i båthuset hänger den stora underbara ljuskronan du ser på bilden. Den hänger över vattnet så att man måste åka dit med båt för att kunna tända den...GILLAS!!!

Några gånger per sommar kommer artister dit och spelar i ett litet hus brevid. Förra året såg vi Andreas Johnson där. Gick mest dit för att göra någonting kul med barnen men det blev en otroligt härlig spelning med mycket känsla och fantastisk stämning. Hade tagit med kameran och stog nästan längst fram så det blev en hel del bilder. Det var otroligt kul och inspirerande att försöka att fånga någon som var så passionerad i det han gjorde. Kan ju tillägga att han var ännu sötare i verkligheten...

 Är du i närheten av Barnens ö så kan jag varmt rekommendera dig att åka dit!


Ha en fortsatt vacker söndag!

KRAM
Hanna

PS: Tusen tack för era varma kommentarer! KRAAAAAAM!

14 kommentarer:

  1. Välkommen hem!! Tråkigt med foten, men vilken tur att det inte är kamerahanden som drabbats...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du haft det så underbart som man bara kan!! dina bilder är så fina och jag vill fortfarande att du ska fota oss om du har tid och lust,... vet att du liksom jag har fullt upp!!
    KRAMISAR

    SvaraRadera
  3. Hanna! Trevligt att du är tillbaka!! hoppas du haft en skön semester. Jag har fått i uppdrag att fota min brors bröllop...Jätte roligt. Jag behöver dock lite hjälp och inspiration, tänkte direkt på dig :) Ska kolla på dina bilder och skaffa mig lite ideér....Ojojoj spännande!!! Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Välkommen hem Hanna...

    Det låter otroligt mysigt med Knapp Karlsson.

    Jag ska inte sticka under stol med att jag har också haft en otrolig härlig sommar.

    Det har både blivit Köpenhamn, Stockholm besökte både S butiken och Sirlig och i helgen blev det Madonna i Göteborg.

    Kul att höra att du ser fram emot din höst kommer det att hända något nytt?

    Ha en härlig vecka själv ska jag ut och resa HELA veckan käns lite vemodigt. Men det är bara att ta nya friska tag.

    Kram annica

    SvaraRadera
  5. Välkommen hem igen ! Hoppas att foten blir helt bra snart.
    Jag tycker också att det känns en aning vemodigt nu, men också att hösten är en nystart och vem vet vad den har med sig...

    Som alltid är dina bilder speciella och sagolika.

    Tack för tipset om Knapp-Karlsson !

    Ha det så bra nu tillbaka i vardagen.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Heeejsan Hanna! Härligt att se dig här igen och så full av energi.
    Visst är det härligt med sommarutflykter, vi har precis kommit hem från ett litet fiskeläge; Ålabodarna. Där satt vi och njöt av utsikten mot Öresund och Ven, tittade på ortsbefolkningen och drack en kall öl; ljuvligt! :o)
    Ha det nu så jättebra,
    kram lydia

    SvaraRadera
  7. Hej Hanna,

    välkommen hem igen! Nu är det nog många som börjar jobba och hösten knackar på dörren. Tja, det är ju lika bra det egentligen för det är härligt med riktigt vackra höstdagar också tycker jag :)

    Håller med dig om snyggingen!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Det låter jättemysigt:-) Vi har land på Blidö så det kan inte vara alltför långt ifrån.
    Jag har lite svårt att förstå att sommaren börjar lida mot sitt slut så jag hoppas på en lång varm höst.
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Hej svejs!
    ja barnens ö har jag hört om...låter sååå mysigt, ska vi åka till nåt år.
    Ohhh min favvo artist med...ja visst är han sååå söt!! Har med råkat på honom på nära håll ett par gånger. Har ett jättevackert kort på honom o barnen...han bara "råkade" var i ett köpcentrum där vi var;))

    Kramelikram Millan ♥

    SvaraRadera
  10. Hej!

    Det var ett tag sedan jag hann titta på alla dina fina bilder och nu när jag satt vid datorn läste jag om ditt ledband. Förstår att det måste ha gjort hemskt ont! Hoppas att det blev en fin semester ändå!

    Trevlig sensommar

    Caroline

    SvaraRadera
  11. Välkommen hem igen.
    Har missat att foten sin inte riktigt vill vara med.
    Ja då är det bara att njuta av dina härliga bilder igen, mums.
    Kram Marie:)

    SvaraRadera
  12. woowwww that chandelier loks gorgeus with the lovely wood behind it, Stunning picture don;t know the guy in the picture but he looks like fun ;)

    SvaraRadera
  13. Tjingeling!

    Ja visst är det helt underbart mysig stämning ute vid Knapp Karlsson. Var själv där för första gången för några veckor sedan. Bor faktiskt bara några mil därifrån men har aldrig varit dit tidigare. Men kommer nu garanterat bli fler turer dit, me like! Maia Hirasawa spelade, hon var super bra.

    Hittade till din blogg av en slump men är helt KÄR nu. ÄLSKAR dina bilder! Helt min stil.

    Är nyhem kommen från Madonna konsert & 9 timmar på Liseberg ......

    Kram, Linda

    SvaraRadera
  14. Fyyyy faaaaaaaaaaaaaaan, får man svära!! Han är ju så snygg så man smäller av!! My god!! Tycker han ska ha den bilden på sin kommande turné!! VIlken fotograf och vilket material att jobba med (avis) :)


    Hoppas du får en fin dag!
    Kram Jannice

    SvaraRadera