27.3.09

l e n a s - f o t o s e s s i o n








   





   








ÅÅÅÅ, gud vad ni är gulliga...TACK!... TACK!!!!!! Ni stärker verkligen mig...tänk om jag skulle bli fotograf...på "riktigt"...när man nu blir det??? Jag jämför mig alldeles för mycket med alla fotografer som har stora, dyra utrustningar med massor av studioblixtar som kan ALLT det tekniska...hm, för mig har det alltid mest betytt att få fram en känsla i en bild..och när jag tänker efter VILL jag ju inte använda blixt iallafall utan arbeta med det befintliga ljuset..och sen kan jag ju faktiskt en hel del teknik även om jag har en bit kvar. 

Fotosessionen häromdagen var iallafall  jätterolig och lärorik. Min goa, duktiga vän Inez Pettersson, var med som stylist och en gullig tjej som hette Anna (återkommer med efternamn) som sminkös..sen var det ju självaste Lena själv. Lena är en jätteduktig sångerska som behövde bilder till sin hemsida b la. Tack söta att du valde mig! Du var så himla tapper som fotades i bara sommarkläder i det kalla rucklet.

Har nu suttit och redigerat MASSOR av bilder!!!!!! Hua, tror inte att min arm är så glad på mig...och min man...ska nog gå och vara lite social nu. VET hur tråkigt jag tycker att det är när han sitter vid datorn.

Här kommer några bilder på söta Lena.....det kommer mera!!!!

Ha en underbar helg!
KRAM
Hanna

31 kommentarer:

  1. For noen fantastiske bilder! De var kjempe flotte!

    SvaraRadera
  2. Men, va?? Är inte du proffisionel fotograf???Det trodde och tog jag för givet att du var!!!
    Kanske dags att skaffa ett visitkort med titeln fotograf på?
    Ha en bra helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Nämen vaaaa!!!! Det är ju syrrans dotter !!! Himmel o pannkaka vad fina bilder på våran Lena...hon kommer ju från Norrland, Haparanda !!!
    Sjunger på Wallmans...
    Jag har inte pratat med henne nu på ett tag, så detta visste jag inte om !! Tänk ändå att du fotat, och vilka underbara foton !!
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  4. Hej !

    Jag trodde också att du var en "riktig" fotograf :o
    Om du inte är det så borde du bli det snarast möjligt !

    Dina bilder är ju alltid så vackra, fina och inspirerandeoch minst lika bra om inte bättre än andra fotografers.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hon kunde inte valt en bättre fotograf . Du lyckas skapa en fantastisk känsla i varje bild . Jag är helt förälskad i dina bilder . Ljuset , stämningen , ja allt !!! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  6. Underbara! Och det är klart att du ska ta steget att våga bli en "riktig" fotograf :)

    SvaraRadera
  7. Hanna, Hanna...kan det finnas finare bilder än de du tar!? Känslan kan du aldrig fånga hur mycket teknik du än har om du inte har den rätta blicken. Du har ögat och fångar alltid rätt känsla och stämning!Fortsätt du på ditt sätt, det kommer att vinna i längden! Nu har jag en liten Pia Aasebyklänning med vingar!;)))Så fin!
    Ha det gott!
    Kram
    Marie minlillaveranda

    SvaraRadera
  8. Ååååå Hanna....

    Så vackert....

    Hanna DU är redan en FOROGRAF.
    Och en super duktig FOTOGRAF.
    Såklart att du ska jobba som FOTOGRAF.

    Du får fram rätt känsla i dina bilder och det är så viktigt. Jag som kund skulle välje en sådan fotograf och inte någon med dyr utrustning. Utrustningen gör inte bilderna det är DU HANNA bakom kameran som gör dom.

    LYCKA TILL med dina NYA MÅL.

    HA en härlig helg med din familj.
    Kram annica

    SvaraRadera
  9. Godmorgon Hanna

    Vilka vackra bilder!!!

    Som Marie skrivit tidigare så har du en enorm förmåga att fånga den rätta känslan och stämningen i dina bilder. Det är väl proffsigt om något att kunna skapa dessa vackra bilder med det man har, och inte behöva all den dyra utrustningen.

    Du är SUPER BRA!!!!!!!

    Kram/Helena

    SvaraRadera
  10. hej Hanna!
    Jag var helt hundra på att du var fotograf?!!!?!
    Så snopet!
    Du är ju ett proffs med dina bilder så jag blir alldeles häpen...
    Det är magi över bilderna!
    SÅ läckra och tuffa samtidigt!
    Bara ääälskar det!

    Stoor kram Mariette

    SvaraRadera
  11. Vet du Hanna, jag förstår precis vad du menar, för jag är likadan själv, jag tror att man måste ha formell bildning för att duga.

    Men när jag ser dina bilder får de mig att inse att så är det inte, det finns säkert tusen utbildade fotografer med diverse diplom på väggarna och all modern, dyr utrustning som finns, som inte har känslan och som därför aldrig kan nå dit du kommit, eftersom de inte är fotografer i hjärtat, de är ämnade för något annat...

    Du är fotograf, det är dags att inse det.

    Lena

    SvaraRadera
  12. jeg synes bildene har særpreg.
    de er litt sånn skjøre og vakre.
    og jeg synes mange fotografer tar kjedelig bilder.et bilde kan være vakkert..selv om ikke alt det fototekniske er perfekt.

    SvaraRadera
  13. Même si tu n'est pas équipée comme une professionnelle ! tes photos sont vraiment très belles...;-))
    Bises

    SvaraRadera
  14. Söta rara Hanna, dina bilder förmedlar mer känsla än vad 1000 blixtar kan göra. Man blir glad och rörd av dina bilder, de talar till hjärtat. För mig är du en av de absolut bästa fotograferna och du är så underbar med att dela med dig av denna härliga känslan.
    Go Hanna, go! :o)
    Varmkram, Lydia

    SvaraRadera
  15. Åh vad du är duktig Hanna, det känns som om jag upprepar mig för jag säger det varje gång. Men dina bilder är helt fantastiska och jag tycker verkligen att du fångar den "rätta" känslan. Det sitter ju såklart i betraktarens öga men nog har vi samma "känsla" du och jag då *ler*

    Du är en grym FOTOGRAF!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  16. Hej underbaraste Hanna!

    Bilderna är sagolikt vackra, minst sagt ! Som att komma in i en drömvärld, atmosfären har du verkligen fångat på djupet. Snart blir din agenda fullbokad kan jag tänka mig. Vilken tur vi har som fått bli fotograferade av dig, det är underbart att få uppleva dina vackra bilder, alltid.
    Ha det bäst, du är BÄST!!

    Kramar,
    Anna F

    SvaraRadera
  17. Hej underbaraste Hanna!

    Bilderna är sagolikt vackra, minst sagt ! Som att komma in i en drömvärld, atmosfären har du verkligen fångat på djupet. Snart blir din agenda fullbokad kan jag tänka mig. Vilken tur vi har som fått bli fotograferade av dig, det är underbart att få uppleva dina vackra bilder, alltid.
    Ha det bäst, du är BÄST!!

    Kramar,
    Anna F

    SvaraRadera
  18. Åh Hanna, vad kul att få se bilderna och du, det är klart att du kan kalla dig fotograf! Du fotograferar ju!!!
    Jag gillar den översta bilden allra mest, härlig känsla i den.
    Ha det bra
    Kramar

    SvaraRadera
  19. du är den bästa av fotografer, att fota kan inte bara bero på bra utrustning, får nog ta ur det i dig med kbt, hihi! du är såååååå bra, tar ljuva foton man blir rörd och berörd över, du är unik hanna!
    tänk så ska vi ses igen, tjoho! varmkram lotten

    SvaraRadera
  20. Hatten av för dig du mästerfotograf och inspirerande qvinna!!

    /Anna

    SvaraRadera
  21. What, jag var helt säker på att du redan var en proffsplåtare!!? Du, då är det hög tid att sadla om, du äger ju för sjutton!!

    Kram kram

    SvaraRadera
  22. Vilka fantastiska bilder, får gåshud. Så vackert så att jag ryser :-)
    Utrustning och teknik betyder ingenting om man inte har den rätta känslan. Jag tror på dig i 180, jag tycker du ska satsa helhjärtat på foto, annat vore slöseri med begåvning.

    Nu ska jag också återgå till att vara social och kolla hur det går för sverige i matchen mot portugal *fniss*

    Ha en fin kväll!

    Stor kram
    Katarina

    SvaraRadera
  23. Halloj igen..jaa, du, världen är allt bra liten ändå..Lena är min syster dotter, men inte riktiga,men vi räknar det som det ändå..Lenas riktiga mamma bor i Uppsala..min syster är gift med Lenas pappa..sist vi träffades var i Julas...mina döttrar har kontakt med henne via facebook, det är något som jag inte har börjat med, ännu i alla fall..
    Lena bloggar nog inte så mycket, men kikar på min blogg i bland..
    Ha det gott
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  24. HEj Hanna! Ååå vilka fina bilder du visar i det här inlägget och förra! Ser fram emot att se mer!
    KRaaaaam på dej!// ALice ♥♥♥

    SvaraRadera
  25. Ljuvliga bilder, ser ut som tagna från en vacker film. Kram Paula

    SvaraRadera
  26. Visst är det känslan du fångar i varje bild du tar. Underbart:)

    SvaraRadera
  27. Vilka helt fantastiska bilder Hanna, du är ju helt enastående! Du är den mest konstnärliga fotograf jag vet, så mycket känslor i bilderna. Tycker definitivt att du borde vara fotograf "på riktigt"!!!!!!!

    Ha det allra bäst!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  28. Hanna - du ÄR redan fotograf!

    Kram Jes ♥

    SvaraRadera
  29. Som sagt ovan sträck på dig och var stolt för du är jätteduktig.

    Kram Anne

    SvaraRadera
  30. du har en underbar feeling!!Kram Lotta

    SvaraRadera