17.3.09

m e r a - p i a








  


   






























Klockan är sent och jag borde väl egentligen gå och lägga mig...men, näää, jag lägger hellre upp lite nya (och gamla för den som är observant) bilder på Pia Aasebys skönheter. 

Jag blir så inspirerad av allt vackert....och av vårkänslorna jag känt av idag. Har tusen ideer och önskar att jag skulle börja med åtminstone att förverkliga EN av dom....jag SKA...jag VÅGAR!!!!



Alla sakerna på bilderna finns hos Sara, butik S

 Vill du nå Pia så maila henne gärna!  piaasseby@hotmail.com

KRAM KRAAAAAM
Hanna

42 kommentarer:

  1. Vakkert er det - ingen tvil om det :) H.

    SvaraRadera
  2. Ja att hon gör vackra ting och att du kan fånga dess själ råder det ingen som helst tvekan om.
    Lavendel hjärtana gör en smått ha galen.
    Natti natti:)

    SvaraRadera
  3. Fasligt snygga saker gör hon! Fast om man får tro priserna här nere på Slottstallet så är de fasligt dyra också...? Såg jättefina handdukar och servetter hon hade gjort där... kostade drygt 1500 kr för en bunte. Lite mycket för min plånbok...

    Dina bilder är utsökta som vanligt och dem blir man så glad av och inspirerad av. Vad kan det vara som du går och filurar på då?

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Just dreamy & beautiful!

    m ^..^

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder av lika fina kreationer!

    Det där med att vara fylld av idéer...vet du att jag kan nästan inte sova på natten för att det är så proppfullt av idéer som slåss om att hamna först i turordning! Idag ser jag riktigt trött ut vill jag lova ;) Men så har jag tänkt ut ett nytt mönster :D

    Kram!

    /Anna

    SvaraRadera
  6. Your Hearts are wonderful!!!!
    Hugs Andrella

    SvaraRadera
  7. Jag var i butik S i fredags och kan bara instämma - vilken miljö! Gillar man vackra material, färger och hantverk, vill man plocka med sig allt!

    Jag fick "bara" med mig en doftkuddehög, men den är jag glad för!

    Kram/L

    SvaraRadera
  8. Mmmmm så mycket härlig inspiration från dig.

    Fina objekt att fota och underbart fotat av dig

    Kram Lena

    SvaraRadera
  9. Halloj!

    Ja, det finns ingen ände på hennes kreativitet!
    Full av ideér är man ju allt som oftast, tyvärr stannar många av dom kvar i huvudet, vet inte hur jag ska komma mig för att göra allt.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  10. Oj, oj, här bloggas det för fullt, man hinner inte med i svängarna :-), fast det är ju bara positivt, kan aldrig få nog av dina underbara bilder..*njuter*
    Ha det gott!
    Kram
    Helen

    SvaraRadera
  11. Hej goa Hanna!
    Åh dina vackra bilder på Pias fantastiska alster ger mig så mycket inspiration!!!
    Helt underbara saker hon gör....
    kram Susanne ♥♥♥

    SvaraRadera
  12. Hur kan några slitna hjärtan förmedla sådan känsla? Jag blir mållös...
    Varmkram,
    Lydia

    SvaraRadera
  13. Hejsan Hanna!
    Jo, jag håller på att starta upp en butik vid namnet Trädgårdsdrömmar. Där ska finnas allt jag drömt om i blomsterväg; uteplantor och krukväxter samt tillbehör. Jag ska fortsätta arbeta 80 % som lärare och resten ska jag satsa på min dröm...ha öppet fredagar och lördagar och sen mer öppet på sommaren. Ja, du kan säkert föreställa dig hur spännande det känns; premiäröppning skärtorsdagen! :o)
    Varmkram på dig,
    Lydia

    SvaraRadera
  14. Åh, Hanna...så galet vackert att vila ögonen på å denna härligt nötta känslan i bilderna. Underbara ting, men inte att glömma underbart förevigat! Är så impad va kreativ du är å flera gånger i veckan- härligt!!!
    kraaaaaaaaam Jennie i Luleå

    SvaraRadera
  15. Hanna!
    Du är absolut den bästa fotografen jag vet!
    Jag förstår inte hur man kan fota något så litet och få det så stort och vackert. Vilken konstnärlig ådra vi har i våran släkt!

    Idag hade Laura utvecklingssamtal på dagis och då sa faktiskt hennes dagis fröken (som jobbat där i 30 år) att hon aldrig sätt någon så kreativ och duktig ung flicka som Laura på att måla och pyssla. Är det inte lite kul?

    Snart får du komma hit, Hanna! Vi alla saknar dig så mycket! (men mest jag, tror ja.. hihi)

    Mååååånga kramar! / Saga

    SvaraRadera
  16. Kanonfina bilder och motiv!

    Camilla

    SvaraRadera
  17. Vad skall jag säga om detta inlägg och de 2 tidigare??? Du tar sååå fina bilder.

    Kram Anne

    SvaraRadera
  18. Alldeles fantastiska bilder...finner inga ord. Du är så duktig!!!

    Jag har inte besökt butik S, det vill jag göra någongång.

    Och ja, du ska och du vågar! Livet är så kort...

    KRAM!

    Julia

    SvaraRadera
  19. Underbara bilder Hanna! Du fångar verkligen känslor med din fotokonst! Magiskt!

    Önskar dig en underbar vårhelg!

    Kram Jes ♥

    SvaraRadera
  20. Hej Hanna,

    Underbara, underbara bilder som alltid. Du ser och gör det vackra!
    Och jag kan visst aldrig få nog av att kika in här, vissa dagar hinner jag titta in här flera gånger och drömmer mig bort :-)

    Så sagolikt vackra alster av Pia Aaseby och extra känsla över tingen när man vet att det är gamla textilier som får nytt liv genom hennes fantastiska händer.

    KLart du ska våga!!!

    Önskar dig en underbar vårhelg!

    Kramar
    Katarina

    SvaraRadera
  21. Tack gulliga Du för din goa kommentar! Jag blev så glad!

    Just det, du frågade om plantorna, de ställer jag på brickor :-)

    Ha det så gott!

    Stor kram
    Katarina

    SvaraRadera
  22. Vackert!

    Klart du vågar!

    Du är ju bäst!

    Kram mariette

    SvaraRadera
  23. Hej underbaraste Hanna!

    Vilka otroligt vackra bilder, men känner sig som Alice i underlandet, helt fantastiskt, sagolika.
    Pias skapelser, kreativitet utan gränser. Man bara sitter o njuter, drömmer. Ni är bäst!

    Kramar,
    Anna F

    SvaraRadera
  24. Så fantastiskt vackert! Både alstren och dina bilder! härligt! Njuter!
    Trevlig helg!:)

    SvaraRadera
  25. Helt sagolika bilder! Förstår om du är lyrisk :) Hoppas allt är bra och att du får en riktigt trevlig helg! KRAMKRAM

    Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

    SvaraRadera
  26. Ingen tvekan på att du KAN, nu håller jag tummarna på att du VÅGAR!!
    Nyfiken...

    SvaraRadera
  27. Men du - det är ju alldeles skört vackert... visst förstod man vad jag menade nu va? :)

    SvaraRadera
  28. Det är verkligen vacker, jag älskar din blogg också. Bye

    SvaraRadera
  29. Hej, du har en av de vackraste blogger jag vet, och vilka fantastiska bilder du har igen! Jag är en finsk tjej, som har presis bestämt mig att börja mitt eget blogg - inte mycket där ännu, men så småningom :)

    Hälsningar från Åbotrakten,

    Henna

    SvaraRadera
  30. Vilka ljuvliga bilder.
    Ha en trevlig helg
    kram

    SvaraRadera
  31. Hej Hanna!
    Så himla fina bilder på otroligt vackert hantverk. Tänk att ha talangen och tålamodet...
    Hoppas du får en skön söndag.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  32. Jag förstår verkligen att du hellre sitter och pysslar med dina fina bílder än att gå och sova. Det blir lätt så :-)

    Som sagt - bilderna är fantastiska!

    Ha dé!

    SvaraRadera
  33. Fantastiskt smakfullt!!

    Önskar dig en fin start på den nya veckan!

    kram
    Jannice

    SvaraRadera
  34. Åh, jag blir helt mållös! Hur gööör du?! :)

    SvaraRadera
  35. Otroligt inspirerande bilder, jag får lust att plocka fram lilla symaskinen.
    Man kan verkligen se att det är hantverk och att ngn lagt ner sin själ i dessa vackra ting.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  36. fina bilder med ett otroligt vackert ljus i! just det ljuset ger en välbehagskänsla
    bra gjort!
    ha de gott
    marianaskeramik

    SvaraRadera
  37. Jag säger det ännu en gång: vilka underbara bilder du tar! Blir sååå sugen på att komma upp till Stockholm och besöka Saras butik! Pratade med henne häromdagen och hon är ju här från Ängelholm! Och Pia är ju oxå härifrån! Ibland är ju världen liten...
    Ha en härlig vecka!
    Kram Liv

    SvaraRadera
  38. Hej !

    Vitt, grått och spets är så vackert tillsammans ! Jag blir glad och uppmuntrad av att läsa om din inspiration.

    Kram

    SvaraRadera
  39. Sinnligt må jag säga.
    hoppas att allt är bra.
    Nu far jag till Stockholm för att gå på mässan.
    Må gott
    kram
    Annika

    SvaraRadera
  40. Oh my god...your blog and work
    is soooooo gorgeous !!!!

    Its a wonderful place and its
    inspiring :-))))

    Lovely regards

    ...and i put you in my blog

    maidestreasuries.blogspot.com

    Maide

    SvaraRadera